BRATISLAVA 3. októbra (WEBNOVINY) – Predpokladané celkové náklady na prípravu projektov, výkupy pozemkov a stavebné práce pri plánovanej preložke cesty I. triedy č. 18 Nižný Hrabovec – Petrovce nad Laborcom na Zemplíne dosahujú okolo 129 mil. eur.
„Výstavba by mala trvať minimálne 36 mesiacov až štyri roky,“ informoval agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Vláda na výjazdovom zasadnutí v Michalovciach 26. septembra zaviazala ministra dopravy Jána Počiatka, aby zabezpečil začatie výstavby tejto komunikácie do konca apríla 2016.
Nižný Hrabovec je v okrese Vranov nad Topľou a Petrovce nad Laborcom v okrese Michalovce.
Výstavba novej okružnej križovatky dvoch štátnych ciest I. triedy č. 50 a 18 v Michalovciach by podľa predpokladov rezortu dopravy mala začať v apríli 2013 a ukončená by mohla byť v decembri 2015. Odhadované investičné náklady na prípravu tejto stavby dosahujú okolo 4,7 mil. eur, ale stavebné náklady ešte neboli špecifikované.
Cieľom je zlepšenie plynulosti
„Cieľom rekonštrukcie je zlepšenie plynulosti cestnej dopravy a životného prostredia prebudovaním na okružnú križovatku s nadväznosťou a rozšírením komunikácie I/50 Sobranecká cesta tak, aby bola homogénna s Humenskou cestou I/18,“ uviedol Kóňa.
Súčasný stav priesečnej križovatky ciest I. triedy riadenej cestnou svetelnou signalizáciou v Michalovciach nevyhovuje plynulosti cestnej premávky v inkriminovanom uzle. „Je nedostatočný vzhľadom na čakaciu dobu pre prechod cez jednotlivé vetvy križovatky a bráni vstupu do križovatky z miestnej komunikácie,“ dodal rezortný hovorca.
Minister dopravy má podľa rozhodnutia vlády zariadiť začatie výstavby okružnej križovatky v centre Zemplína do konca marca 2014. Okružná križovatka zvýši priepustnosť cestnej premávky v smere na Košice, Humenné a Sobrance.
Súčasť medzinárodného ťahu
Súčasná križovatka ciest I. triedy v Michalovciach je súčasťou medzinárodného cestného ťahu E50 a E58 do Vyšného Nemeckého pri hranici s Ukrajinou.
Ministerstvo dopravy v súčasnosti pokračuje v príprave aktualizácie diaľničných, cestných a železničných plánov, ako aj budúceho programového obdobia pre eurofondy na roky 2014 až 2020.
„Cieľom je získať pre Slovensko čo najviac financií z eurofondov a zaradiť čo najviac potrebných projektov do nového operačného programu určeného pre dopravu,“ uzavrel Kóňa.