Vykoľajenému vlaku sa podarilo spomaliť, avšak nestačilo to

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Vlak
Tragickú haváriu vlaku zachytilo aj video. Foto: SITA/AP

MADRID 31. júla (WEBNOVINY) – Strojvodca havarovaného španielskeho vlaku nerozumie, ako sa mohla ním vedená súprava minulý týždeň vykoľajiť.

Vyplýva to zo zverejneného záznamu jeho nedeľňajšieho rozhovoru so sudcom. Tomu povedal, že nedokáže vysvetliť, prečo pred vjazdom do ostrej zákruty nebrzdil.

Francisco José Garzón Amo podľa prepisu zverejneného v stredu denníkom El País vypovedal, že brzdil, no vykoľajeniu sa už nedalo vyhnúť. Potvrdzujú to aj v utorok publikované údaje z čiernych skriniek, podľa ktorých sa mu niekoľko sekúnd pred tragédiou podarilo rýchlosť vlaku znížiť zo 190 na približne 150 kilometrov za hodinu.

Aj to však bolo takmer dvakrát viac, ako je predpísaná rýchlosť v danom úseku. Ten podľa informácií železníc nie je vybavený systémom automatického brzdenia, na čo údajne upozorňoval aj samotný Amo, ktorý ním v minulosti prechádzal približne 60-krát.

Obrazom: V Španielsku sa vykoľajil vlak, desiatky ľudí neprežili

Vykoľajenie vlaku v Španielsku
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval 24. júla pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. V tom čase šla súprava rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Foto: SITA/AP

Vykoľajenie vlaku v Španielsku
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval 24. júla pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. V tom čase šla súprava rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Foto: SITA/AP
Vykoľajenie vlaku v Španielsku
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval 24. júla pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. V tom čase šla súprava rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Foto: SITA/A
Vykoľajenie vlaku v Španielsku
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval 24. júla pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. V tom čase šla súprava rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Foto: SITA/AP
Vykoľajenie vlaku v Španielsku
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval 24. júla pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. V tom čase šla súprava rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Foto: SITA/AP

„Vravím vám úprimne, neviem, nerozumiem. Skúsil som zapnúť všetko, nefungovalo to,“ hovoril sudcovi rušňovodič, ktorý nezabránil najhoršej vlakovej nehode v moderných dejinách Španielska. Jej dôležitým faktorom bolo aj ním priznaný nedostatok sústredenia sa na cestu, ktorú si strojvodca navyše zmýlil s iným úsekom trate. Inkriminovaná časť bola súčasťou trate, kde sa nachádza zastaraný bezpečnostný systém. Takzvané čierne skrinky navyše tesne pred incidentom zachytili jeho telefonický hovor s iným pracovníkom železníc, s ktorým konzultoval cestu pred ním.

Vlak z Madridu do mesta Ferrol sa vykoľajil v stredu večer pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Vlak sa vrútil obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajil, vrazil do betónového múru a začal horieť. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Rušňovodiča obvinili zo zabitia z nedbalosti.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať