Španielsky rušňovodič pred tragickým vykoľajením telefonoval

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Francisco Jose Garzon Amo
Vodič havarovaného vlaku Francisco Jose Garzon Amo. Foto: SITA/AP

MADRID 30. júla (WEBNOVINY) – Strojvodca havarovaného španielskeho vlaku v momente nehody telefonoval. Vyplýva to zvukového záznamu z riadiacej kabíny súpravy, ktorá sa vykoľajila minulý týždeň a svoju smrť v nej našlo takmer 80 ľudí.

Španielski vyšetrovatelia v utorok potvrdili, že takzvané čierne skrinky zachytili okrem zvukov aj rýchlosť vlaku. Na záznamoch, na ktoré sa vyšetrovatelia spoliehajú najviac v záujme zistenia, prečo súprava do prudkej zákruty nebrzdila, je počuť, ako rušňovodič konzultoval zvyšný úsek cesty pred sebou.

Obrazom: V Španielsku sa vykoľajil vlak, desiatky ľudí neprežili

Vykoľajenie vlaku v Španielsku
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval 24. júla pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. V tom čase šla súprava rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Foto: SITA/AP

Vykoľajenie vlaku v Španielsku
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval 24. júla pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. V tom čase šla súprava rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Foto: SITA/AP
Vykoľajenie vlaku v Španielsku
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval 24. júla pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. V tom čase šla súprava rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Foto: SITA/A
Vykoľajenie vlaku v Španielsku
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval 24. júla pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. V tom čase šla súprava rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Foto: SITA/AP
Vykoľajenie vlaku v Španielsku
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval 24. júla pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. V tom čase šla súprava rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Foto: SITA/AP

Vlak z Madridu do mesta Ferrol sa vykoľajil v stredu večer pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Vlak vrútil obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajil, vrazil do betónového múru a začal horieť.

Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Rušňovodiča obvinili zo zabitia z nedbalosti. Francisco José Garzón Amo totiž šiel 190-kilometrovou rýchlosťou na mieste, kde je nariadená len 80-ka.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať