BRATISLAVA 15. júna (WEBNOVINY) – Príjmy z výberu mýta dosiahli v máji tohto roka takmer 13,8 mil. eur a medziročne vzrástli skoro o 11 %. Prevádzkovateľ výberu mýta, spoločnosť SkyToll, a.s. informovala v stredu agentúru SITA, že zvýšený výber mýta súvisí s oživením nákladnej cestnej dopravy, najmä medzi domácimi prevádzkovateľmi vozidiel. Za päť mesiacov roka predstavovali výnosy z výberu mýta spolu okolo 63 mil. eur.
Za užívanie vymedzených úsekov ciest na diaľniciach a rýchlostných cestách dosiahol výber mýta v máji takmer 8,3 mil. eur. Na vymedzených úsekoch ciest I. triedy výnosy z mýta tvorili v minulom mesiaci 5 mil. eur. V rámci tranzitného ticketingu sa v máji vybralo vyše 450 tis. eur. Z celkovej sumy vybraného mýta takmer 42 % zaplatili prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia. Dňom s najvyšším výberom v uplynulom mesiaci bol 30. máj, kedy sa na mýte pre štát vybralo 599 380 eur. V máji užívalo vymedzené úseky ciest denne v priemere 30 157 vozidiel nad 3,5 tony.
„V elektronickom mýtnom systéme bolo k 31. máju evidovaných 192 465 aktívnych palubných jednotiek. Oproti predchádzajúcemu mesiacu ich počet vzrástol o 1 035 kusov. Viac ako 66 % aktívnych palubných jednotiek dlhodobo užívajú vozidlá zo zahraničia,“ uviedol ďalej manažér pre komunikačnú stratégiu a PR v SkyTolle Anton Bódis.
Mobilné vozidlá vynucovania výberu mýta v máji na spoplatnených úsekoch skontrolovali vyše 194 tis. vozidiel. Hliadky mýtnej polície riešili 587 prípadov porušenia zákona o elektronickom mýte, na doplatkoch mýta pre štát vybrali 14 166 eur. Vodiči, ktorí spôsobili mýtny priestupok, platili v máji ešte pokuty vo výške 1 650 eur, respektíve 2 650 eur.
„V súčasnosti môžeme povedať, že výsledky efektivity výberu mýta, ktoré potvrdil nezávislý znalec na úrovni 98,99 %, sme dosiahli aj vďaka veľmi dobrej a profesionálnej spolupráci s mýtnou políciou. Kvalita celého systému enforcementu, služby vynucovania mýta, je založená na vysokej miere prevencie, vrátane úrovne sadzieb pokút, čo sa priamo premieta do nízkeho počtu mýtnych priestupkov,“ dodal Okáli.
V rámci prevádzky elektronického výberu mýta SkyToll dostal v máji celkovo 329 podaní od zákazníkov. Z tohto počtu bolo len 21 podaní opodstatnených. „Oproti aprílu počet opodstatnených zákazníckych podaní klesol o sedem. Z celkového počtu reklamácií štyri prípady sa týkali prehodnotenia výšky úhrady mýta, respektíve iných poplatkov. Tri podania súviseli s reklamáciou dobitia kreditu a traja dopravcovia žiadali o prehodnotenie udelenia pokuty,“ dodal Bódis. Ani v máji SkyToll nezaznamenal žiadnu reklamáciu faktúry či poškodenej palubnej jednotky. Všetky reklamácie boli podľa prevádzkovateľ mýta vybavené v lehote stanovenej v zmluve s Národnou diaľničnou spoločnosťou, teda do piatich pracovných dní.