Strana Za ľudí vyzýva ministra školstva, aby zakotvil do zákona povinnosť pre každú základnú školu mať na určitý počet detí školského psychológa.
Zhoršenie zdravia kvôli pandémii
„Ešte dôležitejšie je, aby na to dostávali školy zdroje, ktoré budú garantovať dlhodobú stabilitu,“ zdôraznila podpredsedníčka strany Za ľudí a riaditeľka školy Viera Leščáková.
Nový projekt podporí duševné zdravie detí a mládeže, nevyhnuté je podľa ministra Druckera zamerať sa na prevenciu
Poukázala na to, že riaditelia škôl a učitelia upozorňujú na zhoršené psychické zdravie detí a pandémia COVID-19 túto situáciu z dlhodobého hľadiska ešte zhoršila. Vláda sa zaviazala v programovom vyhlásení, že podporí vytváranie bezpečného a zdravého prostredia v školách a ochranu duševného zdravia.
„Napriek tragickým udalostiam, ako aj incidentu, kde sa podarilo zabrániť na poslednú chvíľu ďalšej tragédii, minister školstva akoby neexistoval,“ hovorí Leščáková.
Mimoriadne dôležitá úloha
Podľa nej sa podporné tímy na školách zavádzajú veľmi pomalým tempom a v obmedzenom počte, platené sú z európskych zdrojov. Každý rok preto školy tŕpnu, či na ďalší školský rok bude môcť podporný tím zostať pracovať na škole.
Dôležitá je v školách výchova, tvrdí Drucker a súčasťou by mohlo byť aj vzdelávanie v oblasti domáceho násilia a prevencie
Úloha školského psychológa je pritom mimoriadne dôležitá, vie odhaliť problém v zárodku a jeho práca môže reálne viesť k záchrane životov našich detí, upozornila Leščáková. „Pán minister, konajte, doteraz sme nepočuli od vás žiadne systémové riešenie,“ dodala.