Rezort školstva v súčasnosti neuvažuje o zvýšení miery regulácie v oblasti domácich úloh. Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže (MŠVVaM) SR pripomenulo, že problematiku domácich úloh neupravuje ani štátny vzdelávací program, ani žiadny legislatívny dokument.
„Je na rozhodnutí školy, podľa jej podmienok a ďalších okolností, či domáce úlohy zadáva alebo nezadáva,“ uviedol rezort vo vyjadrení pre agentúru SITA. Podotkol ale, že školy môžu zadávanie domácich úloh upraviť v rámci svojich školských vzdelávacích programov.
Spor s Vallom sa začal pri materských školách, starosta Petržalky upozorňuje na ich nespravodlivé financovanie (video)
MŠVVaM SR dodalo, že podľa legislatívy je „výber a uplatňovanie pedagogických metód, foriem a didaktických prostriedkov právom pedagogického zamestnanca“. To, že nemieni väčšmi regulovať oblasť domácich úloh, rezort zdôvodnil i tým, že podľa viacerých medzinárodných štúdií a poznatkov je vyššia miera autonómie učiteľov a škôl prospešná pre vyššiu kvalitu vzdelávania.
Druckerovo ministerstvo vyhlásilo výzvu na podporu centier excelentnosti, projekt by mal umožniť rozvíjanie takzvaných „ekosystémov zručností“
V susednom Poľsku napríklad plánujú od apríla zakázať na základných školách domáce úlohy. Z medializovaných informácií vyplýva, že zákaz by sa neskôr mohol rozšíriť aj na stredné školy. Šéfka poľského rezortu školstva Barbara Nowacká už pred vianočnými sviatkami apelovala na učiteľstvo, aby žiakom nedávalo domáce úlohy na prázdniny, je toho názoru, že deti by mali počas víkendov oddychovať, nie venovať sa úlohám.