Ministerstvo školstva v súčasnosti neuvažuje o zvýšení miery regulácie v oblasti domácich úloh

Rezort školstva pripomenul, že problematiku domácich úloh neupravuje ani štátny vzdelávací program, ani žiadny legislatívny dokument.
DRUCKER: Návšteva Základnej školy Podzáhradná
Minister školstva Tomáš Drucker (uprostred) počas návštevy Základnej školy Podzáhradná v Podunajských Biskupiciach pri príležitosti odovzdávania polročného hodnotenia. Bratislava, 31. január 2024. Foto: SITA/Milan Illík

Rezort školstva v súčasnosti neuvažuje o zvýšení miery regulácie v oblasti domácich úloh. Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže (MŠVVaM) SR pripomenulo, že problematiku domácich úloh neupravuje ani štátny vzdelávací program, ani žiadny legislatívny dokument.

MŠVVaM SR dodalo, že podľa legislatívy je „výber a uplatňovanie pedagogických metód, foriem a didaktických prostriedkov právom pedagogického zamestnanca“. To, že nemieni väčšmi regulovať oblasť domácich úloh, rezort zdôvodnil i tým, že podľa viacerých medzinárodných štúdií a poznatkov je vyššia miera autonómie učiteľov a škôl prospešná pre vyššiu kvalitu vzdelávania.

V susednom Poľsku napríklad plánujú od apríla zakázať na základných školách domáce úlohy. Z medializovaných informácií vyplýva, že zákaz by sa neskôr mohol rozšíriť aj na stredné školy. Šéfka poľského rezortu školstva Barbara Nowacká už pred vianočnými sviatkami apelovala na učiteľstvo, aby žiakom nedávalo domáce úlohy na prázdniny, je toho názoru, že deti by mali počas víkendov oddychovať, nie venovať sa úlohám.

Firmy a inštitúcie: Ministerstvo školstva SR

Ďalšie k téme