Spoločnosti, ktoré vyrábajú, ako aj distribuujú potraviny na rastlinnej báze, vytvorili novú platformu vo forme špecializovanej sekcie Slovenského združenia pre značkové výrobky (SZZV). Nová sekcia, ktorá združuje medzinárodné, ako aj lokálne spoločnosti, má ambíciu byť jednotným partnerom pre verejné inštitúcie, odbornú, ako aj širokú verejnosť v oblasti tohto rastúceho segmentu potravinárstva. SZZV o tom informovalo v pondelok v tlačovej správe.
Pravidlá v súlade s etikou
„Zo strany spotrebiteľov vidíme dopyt po tomto druhu produktov, ktorý je v mnohých ohľadoch inovatívny. Toto si bude vyžadovať nastavenie nových alebo zmenu existujúcich regulačných pravidiel v súlade s etickými pravidlami,” uviedol iniciátor vzniku sekcie, člen predstavenstva SZZV a generálny riaditeľ Danone pre Slovensko, Českú republiku a Maďarsko Marián Jánoš.
Chystáte sa na vianočné nákupy? Za potraviny si opäť priplatíme
Sekcia pre potraviny na rastlinnej báze je otvorená pre výrobcov a dovozcov potravín, ktorí prinášajú na trh produkty nahrádzajúce tradičné mliečne a mäsové výrobky. Zakladajúcimi členmi sa stali spoločnosti Coca-Cola HBC, Danone, Dr Oetker, McCarter, Nestlé, Unilever a Upfield.
Vyvážená strava pre Slovákov
„Sekcia pre potraviny na rastlinnej báze je otvorená aj pre spoločnosti, ktoré doteraz neboli členmi Slovenského združenia pre značkové výrobky. Našou ambíciou je vytvoriť dialóg so všetkými zainteresovanými a hovoriť o variabilnejších možnostiach vyváženej stravy pre Slovákov,“ dodal výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky Ľubomír Tuchscher.
Slovenské združenie pre značkové výrobky je dobrovoľné združenie výrobcov a distribútorov rýchloobrátkových značkových výrobkov v oblastiach, ktoré ovplyvňujú výrobu, uvedenie na trh, distribúciu a predaj značkových výrobkov na Slovensku.
Komora pomenovala problémy slovenského potravinárstva, medzi riešeniami je aj národná stratégia
Združenie, ktoré vzniklo v apríli 1996, je členom Európskeho značkového združenia AIM, Cosmetics Europe, Asociácie výrobcov detergentov (AISE), Svetovej federácie zadávateľov reklamy (WFA) a na Slovensku Republikovej únie zamestnávateľov a Rady pre reklamu. Vo februári 2019 sa so SZZV zlúčilo Slovenské priemyselné združenie pre obaly a životné prostredie Slicpen.