Skupina Kofola v prvom kvartáli tohto roka navýšila všetky kľúčové hospodárske ukazovatele. Tržby skupiny stúpli o 7,6 % na viac ako 50 mil. eur, hodnota ukazovateľa zisku pred úrokmi, zdanením a odpismi (EBITDA) vzrástla o 12,2 % na 4,6 mil. eur, prevádzkový výsledok hospodárenia narástol o 9,9 %, čo predstavovalo medziročný rast o 51 tis. eur. Za pozitívnym výsledkom stojí podľa skupiny predovšetkým rast na československom trhu v strategických kanáloch Gastro a Impuls a nadštandardný výkon v adriatickom regióne. Skupina Kofola o tom informovala v tlačovej správe.
„Máme skvelé čísla, a to najmä vďaka nášmu sústredeniu sa na rozvoj biznisu v Gastre a Impulse, ktorých podiel na celkových tržbách k našej spokojnosti neustále rastie. Veľmi nás potešilo, že nárast všetkých kľúčových ukazovateľov sme dosiahli aj napriek tomu, že v prvom kvartáli v porovnaní s minulým rokom panovalo horšie počasie a navyše jeden z predajných vrcholov, Veľká noc, tento rok pripadol až na apríl. Z výborného výsledku v prvom kvartáli súdime, že máme dobre našliapnuté splniť aj celoročné ciele,“ uviedol k hospodárskemu výsledku generálny riaditeľ skupiny Jannis Samaras.
Československý trh vygeneroval v prvom kvartáli výnosy medziročne vyššie o 4,1 %. V segmente HoReCa (hotely, reštaurácie, kaviarne) Kofola v prvom kvartáli zaznamenala rekordný trhový podiel, na Slovensku prvýkrát prekonala hranicu 40 %, čomu výrazne prispela čapovaná Kofola. Adriatický región opäť priniesol pozitívny výsledok, keď skupina na tomto trhu dosiahla dvojciferný rast tržieb. Za rastom vo výške 12,5 % stojí podľa skupiny predovšetkým predaj minerálnej vody Radenska, ale tiež chorvátske minerálne vody Lipički Studenac. Oba regióny, československý a adriatický, vygenerovali 87,3 % celkových tržieb skupiny.
Na základe predchádzajúcich výsledkov ešte z roku 2018 predstavenstvo spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko odporučilo valnému zhromaždeniu, aby za rok 2018 schválilo dividendu vo výške 13,50 CZK na 1 akciu pred zdanením, čo predstavuje dividendový výnos 4,5 %. Valné zhromaždenie je zvolané na 5. júna 2019.
Skupina Kofola je výrobcom nealkoholických nápojov s deviatimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo skupina Kofola zamestnáva viac ako 1 800 ľudí (bez ruského podniku). Do produktového portfólia spoločnosti Kofola patrí tradičný kolový nápoj s originálnou receptúrou Kofola, pramenitá voda Rajec, rad sirupov Jupí, hroznový nápoj Vinea, detské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex a ďalšie tradičné československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola.