Reťazce majú od 1. mája povinnosť uvádzať vo svojich akciových letákoch slovenské výrobky. Tie musia tvoriť aspoň 50 percent letákovej ponuky. Kontrolovať to bude Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora. Informovala o tom hovorkyňa SPPK Jana Holéciová v tlačovej správe.
„Akékoľvek snahy marginalizovať, graficky alebo kompozične znevýhodňovať slovenské potraviny, budeme vnímať ako obchádzanie platnej legislatívy. V takom prípade sa obrátime na kontrolný orgán, ktorým je Štátna veterinárna a potravinová správa SR,“ uviedol predseda SPPK Emil Macho.
Povinnosť reťazcov uvádzať viac slovenských potravín v letákoch podľa SPPK pomôže zvrátiť trend postupného ubúdania slovenských výrobkov na pultoch reťazcov. V súčasnosti je ich zastúpenie v priemere 40 percent.
Holéciová dodala, že slovenskí poľnohospodári a potravinári naďalej chcú dodávať obchodníkom tradičné, overené, čerstvé a kvalitné potraviny, ktoré slovenský spotrebiteľ pozná a preferuje. Celý ich proces výroby „z poľa na stôl“ je navyše pod stálym veterinárnym dohľadom. Aj preto sú z hľadiska kvality a bezpečnosti najlepšou voľbou pre spotrebiteľa.