Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) odporúča spotrebu mlieka a mliečnych výrobkov na úrovni 220 kilogramov na osobu a rok. Na Slovensku je pritom podľa štatistických údajov za rok 2018 táto spotreba len na úrovni 171,1 kilogramov.
Slováci tak za odporúčanou spotrebou mlieka a mliečnych výrobkov zaostávajú. Aj preto spustia v máji slovenskí prvovýrobcovia a spracovatelia mlieka z prostriedkov Mliečneho fondu ďalšiu marketingovú kampaň zameranú na spotrebiteľa.
Jej cieľom je dosiahnuť väčšiu znalosť slovenských mliečnych výrobkov a podporu zvýšenia ich spotreby. Agentúru SITA o tom vo štvrtok informovala Gabriela Bugyíková z Mliečneho fondu.
Nízka spotreba mlieka u Slovákov
„Slovenskí prvovýrobcovia a spracovatelia mlieka už dvanásť rokov prispievajú do Mliečneho fondu. Impulzom k založeniu spoločne spravovaného fondu bola nízka spotreba mlieka a mliečnych výrobkov v porovnaní s okolitými štátmi, ale aj s odporúčaniami zdravotníkov. Za obdobie existencie Mliečneho fondu stúpla priemerná spotreba na obyvateľa a rok o 23 kilogramov mlieka a mliečnych výrobkov. No za odporúčaním spotreby mlieka a mliečnych výrobkov od WHO stále zaostávame skoro o 50 kilogramov spotreby na osobu na rok,“ uviedol v stanovisku Mliečny fond.
Mliečny fond spustí v máji kampaň
V máji spúšťaná kampaň z prostriedkov Mliečneho fondu zameraná na spotrebiteľa má dosiahnuť väčšiu znalosť slovenských mliečnych výrobkov a podporu zvýšenia ich spotreby.
Na výrobu masla a syrov v Európskej únii sa spotrebujú dve tretiny mlieka
„Koordinátormi kampane sú Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka a Slovenský mliekarenský zväz, ktoré v zadávacích podmienkach pre reklamné agentúry žiadali navrhnúť takú kampaň, aby sme dosiahli nami vytýčené ciele. Jedným z nich bola vyššia znalosť slovenských mliečnych výrobkov a ich rozpoznanie od zahraničných,“ povedala Gabriela Bugyíková z Mliečneho fondu.
Označenie slovenských mliečnych výrobkov
Slovenskí prvovýrobcovia a spracovatelia mlieka si stanovili aj merateľný cieľ, ktorý vyšiel z výsledkov prieskumu a ktorý v auguste minulého roka realizovala prieskumná agentúra pre Mliečny fond.
Mliekari snívajú o marketingovom fonde, ale poľnohospodári odmietli do neho prispievať
Z neho vyplýva, že dnes 45 % slovenskej populácie vie, že SK ovál na obale mliečnych výrobkov garantuje slovenský mliečny výrobok. Každý slovenský mliečny výrobok musí mať toto označenie. Aj preto tvorcovia kampane založili na SK ovále celú komunikáciu.
„Našou ambíciou je pomocou kampane dosiahnuť minimálne 60-percentnú znalosť pôvodu mliečneho výrobku,“ dodala Gabriela Bugyíková.