Volkswagen chce do roku 2025 zvýšiť svoju celosvetovú produktivitu o 30 percent

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Volkswagen
Foto: ilustračné, SITA/AP.

BRATISLAVA 19. novembra (WebNoviny.sk) – Značka Volkswagen plánuje svojou výrobnou stratégiou TRANSFORM.TOGETHER do roku 2025 zvýšiť produktivitu na celom svete o 30 percent v porovnaní s rokom 2018.

Tým významne prispeje k dosiahnutiu cieľov v oblasti rastu výnosov o viac ako šesť percent pre značku Volkswagen. Konštatoval to na brífingu pri predstavení spomínanej stratégie člen predstavenstva pre produkciu a logistiku značky Volkswagen Andreas Tostmann, ktorý je zároveň aj predsedom Dozornej rady spoločnosti Volkswagen Slovakia.

Dodal, že čo sa týka slovenského závodu, ten je vzorom pre ostatné závody spoločnosti a bude aj naďalej podporovať kultúru zlepšovania svojej produktivity.

Stratégia TRANSFORM.TOGETHER

Nová stratégia spoločnosti Volkswagen TRANSFORM.TOGETHER definuje v ôsmich kľúčových oblastiach (produktivita, tím budúcnosti, procesy a produkty bez dodatočných opráv, udržateľné štruktúry, stabilný proces zákazníckych objednávok, excelentné nábehy, nízkonákladové fabriky budúcnosti, Think Blue. Factory) mantinely pre trvalo udržateľné zabezpečenie efektivity a produktivity.

„V porovnaní s našou konkurenciou sa značka Volkswagen s ohľadom na manažment nákladov momentálne nachádza niekde uprostred, čo sťažuje investície. Naše procesy a štruktúry sú príliš komplexné. Aj pri štandardizácii v celosvetovom koncerne máme ešte rezervy. Preto teraz zavádzame jednotné štruktúry do všetkých závodov, ako aj jednotné a porovnateľné ukazovatele. V samotnej oblasti výroby máme potenciál efektivity spolu 2,6 miliardy eur v roku 2025,“ ozrejmil Tostmann.

Optimalizácia procesov

„V oblasti produktivity chceme patriť k tým najlepším. Musíme dosiahnuť konkurencieschopné výnosy, aby sme mohli realizovať dôležité investície a zabezpečili tak pracovné miesta aj do budúcnosti. V Bratislave sa zamestnanci spoločnosti sústredia príkladne na efektivitu a produktivitu, z čoho sa môžu učiť aj ďalšie závody,“ pokračoval Tostmann.

„Vo Volkswagen Slovakia mienime aj naďalej v súlade so stratégiou TRANSFORM.TOGETHER podporovať dlhodobo etablovanú kultúru zameranú na zvyšovanie produktivity, ako aj ergonómie,“ upresnil predseda predstavenstva Volkswagen Slovakia a člen predstavenstva pre technickú oblasť Ralf Sacht.

Optimalizácia procesov hrá pre úspech stratégie podľa predstaviteľov Volkswagenu vo všetkých oblastiach kľúčovú úlohu. Zároveň sa bude v závodoch spoločnosti znižovať komplexita.

„Závody musia byť rýchlejšie, štíhlejšie a efektívnejšie. Platí to pre fabrické náklady na vozidlo, investície do nových zariadení a produktov, ako aj pre ukazovatele produktivity. Fabrické náklady a investície optimalizujeme, napríklad opätovným používaním existujúcich zariadení a fabrických štruktúr a dôslednou štandardizáciou. Tak už dnes hodláme priniesť celosvetovo investičný potenciál vo výške 1,5 miliardy eur,“ dodal Tostmann.

Stratégia Think Blue.Factory

Ekologické ukazovatele závodov chce značka zlepšiť o 45 percent v porovnaní s referenčným rokom 2010. „Vďaka lepšej efektívnosti zdrojov, ktoré sme dosiahli stratégiou Think Blue.Factory, sa nám podarilo od roku 2010 ušetriť 130 miliónov eur. Dôležité ekologické ukazovatele boli v priemere znížené už o 30 %. Naším dlhodobým cieľom je „Zero Impact“ – neutrálna výroba z hľadiska CO2,“ doplnil Andreas Tostmann.

„Spoločne štartujeme novú éru vo výrobe osobných automobilov značky Volkswagen. Nejde o nič iné, ako o zmenu paradigiem – od spoločnosti orientovanej na produkt k spoločnosti orientovanej na proces. Rola produkcie a logistiky v značke Volkswagen bude v budúcnosti taká významná, ako ešte nikdy doteraz,“ uzavrel Andreas Tostmann.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Andreas Tostmann
Firmy a inštitúcie Volkswagen