Rozdiely medzi mužmi a ženami vo finančnej oblasti pretrvávajú. Reprezentatívny prieskum agentúry 2muse pre 365.bank ukazuje, že dostatočnou finančnou rezervou vo výške 6-násobku mzdy disponuje menej ako tretina žien a približne polovica mužov. Celkovo má v rámci populácie potrebný finančný vankúš približne 40 % ľudí. Rozdiely medzi pohlaviami sa prejavujú napríklad aj v oblasti investovania, ale aj výdavkov.
Ženy majú väčší problém vytvárať si úspory. Potvrdzuje to 58 % z nich voči 45 % mužov. Približne rovnaký počet žien aj mužov pritom priznáva, že žije od výplaty do výplaty. Nižšie množstvo voľných zdrojov sa následne premieta aj v oblasti investovania. Tomuto spôsobu zhodnocovania peňazí sa venujú takmer dve pätiny mužov a menej ako tretina žien.
Rezerva na kariérnu prestávku
Ako upozornila hovorkyňa 365.bank Linda Gáliková, ženy, ktoré plánujú kariérnu prestávku v podobe materskej dovolenky, by sa mali vo väčšej miere zaoberať cielenou tvorbou finančnej rezervy a tiež investovaním.

Kto zarábal na kríze? Štúdia ukazuje prstom na oligopolné firmy a zlyhanie regulátora
„Z finančného pohľadu, žiaľ, častokrát ťahajú za kratší koniec a dôvodom nie je len samotná materská, ale aj množstvo ženskej neplatenej práce, či nízke zastúpenie žien v riadiacich pozíciách a v podnikaní. Ženy by sa tak mali v oveľa väčšej miere zaoberať svojou finančnou stabilitou,” konštatuje Gáliková.
Ženy majú aj nižšie dôchodky
Jedným z dôvodov, prečo majú práve ženy nižšie finančné rezervy, je tak podľa nej fenomén tzv. ženského eura. Všetky spomínané aspekty sa totiž podpisujú pod to, že ženy zarobia v priemere o pätinu menej ako muži. To sa následne prejavuje na ich nižšej miere tvorby úspor ale aj investovaní.

Rekreačné poukazy prešli zmenou. Odborníci očakávajú veľký zlom v ich využívaní
Výsledkom nižších mesačných zárobkov sú následne aj nižšie dôchodky. Tie poberajú ženy podľa Gálikovej v priemere o 100 eur mesačne nižšie. „Riešením tejto situácie je väčšia deľba práce v domácnosti a v starostlivosti o deti, väčšie zastúpenie otcov na otcovskej resp. rodičovskej dovolenke, ako aj väčšia podpora partnerov v oblasti kariérneho rozvoja či podnikania žien,“ dodáva Gáliková.