Počet kupujúcich v úvode povianočného výpredaja vo Veľkej Británii, ktorý sa začal na druhý sviatok vianočný, klesol najprudším tempom za deväť rokov.
Spoločnosť Springboard, podnikajúca v oblasti spracúvania dát, uviedla, že počas dopoludňajšieho výpredaja počet kupujúcich medziročne klesol o 10,6 percenta. Išlo o najväčší pokles počtu kupujúcich od roku 2010. Informuje o tom portál news.sky.com.
Počet kupujúcich v malých predajniach počas dopoludňajšieho výpredaja na druhý sviatok vianočný v Británii klesol o 13,6 percenta, v retailových parkoch počet kupujúcich oslabil o 5,9 percenta a v nákupných centrách sa znížil o 8,8 percenta.
V neskoršej časti dňa sa počet kupujúcich zotavil a medziročne bol nižší len o 8,6 percenta. Údaje o počte kupujúcich v Británii počas výpredaja na druhý sviatok vianočný sa považujú za znak nepriaznivého záveru roka pre britský maloobchod, ktorý tohto roku poškodzuje slabá spotrebiteľská dôvera.