Banky minulý rok na Slovensku menili svoj cenník v priemere dvakrát, pričom súhrnne uskutočnili zmeny 32-krát. Ako informuje Finančná hitparáda, niektoré si počínajú lepšie a nemenia podmienky, pre ktoré si ich klienti vybrali, ale nájdu sa aj také, ktoré vstupujú do svojich sadzobníkov poplatkov častejšie. Medzi najčastejšie vlaňajšie zmeny v cenníkoch patrili predovšetkým poplatky za služby uskutočnené v pobočke banky, hotovostný a bezhotovostný platobný styk, balíky služieb k účtom, platobné karty, výbery hotovosti z bankomatov, poplatky za sms notifikácie a poplatky za spracovanie spotrebných úverov.
Zo všetkých sledovaných bánk sú iba dve, ktoré v minulom roku neupravovali svoje sadzobníky poplatkov. Prvou je najmladší hráč na bankovom trhu, mobilná 365.bank a druhou bankou je Tatra banka. Dobre sa podľa Finančnej hitparády držali aj ďalšie menšie banky BKS Bank, Fio banka, J&T Banka, Privatbanka a Raiffeisen Bank s jednou zmenou cenníka počas roka.
Poplatkom sa dá aj vyhnúť
Aj v tomto roku banky pristupujú k zmenám svojich cenníkov. Upravujú poplatky za vedenie účtu, za výbery z bankomatov a za služby, ktoré ľudia vykonávajú priamo v pobočke. Cieľom je odradiť klientov od služieb, ktoré banke prinášajú pomerne vysoké náklady. Ak klienti bánk začnú viac využívať internetbanking a platobné karty na platby, vedia sa viacerým poplatkom podľa výkonného riaditeľa Finančného kompasu Maroša Ovčarika ľahko vyhnúť. „Na trhu bude stále existovať možnosť mať v banke bezplatný účet. Podmienkou však vo väčšine prípadov bude aktívne využívanie účtu,“ doplnil finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko Marián Búlik.