Spotrebiteľské úvery sa prispôsobujú pandemickej dobe a požiadavkám klientov. Načerpať peniaze možno aj cez mobilnú aplikáciu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Man using mobile online banking and payment, Digital marketing. Finance and banking networking. Online shopping and icon customer network connection, cyber security. Business technology.
Foto: Getty Images

Počas pandémie koronavírusu si Slováci požičiavali menej peňazí na nákup hnuteľných vecí, ako je vybavenie domácnosti či nové auto. Príčin môže byť viacero, medzi nimi obava alebo priamo strata zamestnania, pokles príjmu či potreba minimalizovania osobného kontaktu z dôvodu pandémie COVID-19.

Trend v úverovaní obyvateľstva zostáva už niekoľko mesiacov nezmenený. Spotrebiteľské úvery sa v marci medziročne znížili o 9,2 % a ich objem je zhruba o 500 miliónov eur menší než pred rokom, teda pred vypuknutím pandémie. Celkovo mali Slováci ku koncu marca 2021 z bánk požičaných približne 5,1 miliardy eur vo forme spotrebiteľských úverov.

Dopyt po úveroch naďalej zostáva pod tlakom ekonomickej recesie spôsobenej pandémiou. „Ľudia sa obávali straty práce, mnohí o ňu aj prišli, prípadne zostali s deťmi na pandemickej OČR, preto si menej požičiavali a kúpu spotrebného tovaru odložili na lepšie časy. Za nižším záujmom môže byť čiastočne aj lockdown, s ním spojená znížená mobilita ľudí a minimalizovanie osobného kontaktu,“ uvádza Linda Valko Gáliková, PR manažérka 365.bank.

Väčšina bankových spotrebných úverov sa pritom spravidla viaže na potrebu fyzickej návštevy pobočky. Preto online pôžička môže byť komfortným a bezpečným riešením, ako načerpať finančné prostriedky, špeciálne v aktuálnej pandemickej situácii. Navyše rýchlo, bez zbytočnej byrokracie a odkiaľkoľvek.

Možnosť požičať si prostredníctvom mobilnej aplikácie prináša 365.bank za jednotnú sadzbu 5 % ročne. Do nákladov na úver nevstupujú žiadne ďalšie poplatky, ako je poplatok za poskytnutie úveru, vedenie bežného účtu, poistenie či mimoriadna splátka.

„Naším cieľom je zjednodušovať klientom prístup k financiám, a to nielen počas pandémie. Preto v mobilnej aplikácii vybavia okrem svojho daily bankingu napríklad aj pôžičku. Zvolia si požadovanú výšku, dĺžku splácania a vyplnia pár údajov. Celý proces vrátane podpisu zmluvy je plynulý, bezpapierový a plne digitálny,“ uzatvára Gáliková.

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie 365 bank