Niektorú z foriem investovania využíva zhruba tretina tridsiatnikov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Graf, obchodovanie
Ilustračné foto pixabay.com

Súčasný tridsiatnik priemerne investuje asi 80 eur mesačne.

O investície sa zaujíma šesť z desiatich slovenských tridsiatnikov. Niektorú z foriem investovania využíva podľa prieskumu UniCredit Bank 34 % tridsiatnikov. Súčasný tridsiatnik priemerne investuje asi 80 eur mesačne a od začiatku svojej investorskej cesty má zainvestovaných tisícky až desaťtisíce eur.

Investovanie zažíva boom

Investovanie podľa hovorkyne UniCredit Bank Zuzany Ďuďákovej zažíva boom, ide podľa nej takpovediac o novodobý fenomén. „S programom pravidelných investícií od UniCredit Bank možno investovať už od 20 eur. Ak by tridsiatnici pravidelne mesačne investovali napríklad 100 eur, tak pri priemernom 4 % zhodnotení sa za 10 rokov investovania premenia na sumu takmer 15 000 eur, čo môžu neskorší štyridsiatnici využiť napríklad na kúpu nového automobilu,“ povedala Ďuďáková.

Zo staršej generácie vo veku 40 až 55 rokov podľa priekumu investuje 16 % ľudí. “Staršie generácie Slovákov stále najviac veria konzervatívnym sporiacim nástrojom. Sporenie na dôchodok a sporiace účty využíva 35 %, respektíve 52 % všetkých Slovákov,“ uviedla Ďuďáková. Pravidelné investovanie do podielových fondov môže podľa nej v dlhodobom horizonte dosahovať vyššie výnosy, než stále nízke sadzby na sporiacich účtoch alebo termínovaných vkladoch.

Slovenskí tridsiatnici si čím ďalej, tým viac vybavujú produkty zhodnotenia financií cez internet. Až 21 % tridsiatnikov si produkt na zhodnotenie svojich financií vybavilo online a 34 % z oslovených zhodnotenie financií cez internet zvažuje. Aj napriek tomu existuje stále viac než štvrtina, ktorá by si investície online nevybavila.

O prieskume

Informácie vychádzajú z prieskumu spoločnosti Ipsos zo septembra 2017 na vzorke 525 obyvateľov Slovenska vo veku 30 až 39 rokov. Rovnako sa použili údaje z medzigeneračného prieskumu – Slováci vo veku 40 až 55 rokov, realizovaného na jeseň minulého roka na vzorke 500 obyvateľov Slovenska.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie UniCredit Bank