Národná banka Slovenska (NBS) upozorňuje verejnosť na novú vlnu podvodných telefonátov, v ktorých sa podvodníci vydávajú za zamestnancov NBS. Volajúca osoba, často s východoslovanským prízvukom, tvrdí, že je zamestnankyňou NBS a žiada od ľudí rôzne údaje pod zámienkou nahliadnutia do ich bankového účtu v komerčnej banke alebo na účely zrušenia účtu.
NBS zdôrazňuje, že nikdy netelefonuje klientom komerčných bánk a neponúka úvery ani iné komerčné produkty. „Ak dostanete takýto telefonát, neposkytujte žiadne osobné údaje a hovor ihneď ukončite,“ upozorňuje národná banka.
Podvodníci môžu používať telefónne čísla, ktoré sa tvária ako ústredňa NBS, preto je dôležité byť obozretný a chrániť svoje osobné údaje.
Národná banka Slovenska odporúča prípadne zistiť, o akú spoločnosť ide. Je dobré si o spoločnosti vyhľadať informácie na internete. Na tento účel sa dá využiť aj internetová stránka subjekty.nbs.sk. Môžete si tak overiť si, či daný subjekt dohliada Národná banka Slovenska alebo iný zahraničný dohliadací orgán, a či môže podnikať v danej oblasti na Slovensku.
Ak ste podvodníkovi už poskytli informácie alebo kópie dokladov totožnosti, je dobré to nahlásiť Policajnému zboru Slovenskej republiky. Ak ste poskytli čísla vašich platobných kariet, prípadne vaše prihlasovacie údaje do internetového bankovníctva a podobne, je vhodné kontaktovať príslušnú banku alebo platobnú inštitúciu.