Nesprávne nastavené poistenie klientom škodí. Ako povedal Tomáš Jezerčák zo spoločnosti Partners Group SK, najdrahšie je nepoistiť sa, no aj nesprávne nastavené podmienky znamenajú finančnú stratu. Zmluvy odporúča pravidelne kontrolovať.
Môže to narobiť veľkú škodu
Štandardne máme poistené autá, nehnuteľnosti, život, zdravie, no nie vždy je jasné, aké plnenie nám v prípade nehody z poistnej zmluvy plynie.
Ako nepreplácať životnú poistku. Poplatky môže znížiť aj zdravý životný štýl
„Dôležité je kvalitné nastavenie akejkoľvek zmluvy, lebo aj nesprávne nastavené cestovné poistenie môže pri problémoch v zahraničí narobiť veľkú škodu,“ upozorňuje Jezerčák. Napríklad keď sa v zahraničí zraníme pri aktivite, ktorú nemáte zahrnutú v poistnom krytí.
Ľudia často nevedia, čo podpisujú
Životné poistenie má zase ochrániť náš majetok v prípade straty príjmu v dôsledku dlhodobého ochorenia, v tom najhoršom prípade zabezpečiť rodinu v prípade úmrtia.
Povinné zmluvné poistenie by malo prejsť zmenami, upraví sa minimálna suma poistenia či odškodňovanie poškodených
„Zo skúseností však viem, že ľudia málokedy venujú zmluvám dostatočný čas na to, aby si poriadne prečítali a aj pochopili, čo si poisťujú. Poistenec si často nevie správne vyhodnotiť, ktoré riziká sa ho týkajú a ktoré pripoistenia naozaj potrebuje,“ vysvetľuje Jezerčák.
Pravidelná aktualizácia je dôležitá
Poistné zmluvy je potrebné pravidelne aktualizovať. Ak aj u klienta nenastala zmena, je pravdepodobné, že poisťovňa urobila úpravy v jednotlivých doplnkových poisteniach.
„Často sa stretávame s tým, že klient sa roky nestará o svoje zmluvy a keď sa niečo stane, je prekvapený,“ upozornil Jezerčák.