Firmu MasterCard žaluje vo Veľkej Británii bývalý ombudsman pre oblasť finančných služieb.
Spoločnosť MasterCard Inc, ktorá je spracovateľom transakcií prostredníctvom platobných kariet, čelí vo Veľkej Británii žalobe o 14 mld. libier (GBP) za to, že údajne účtovala prehnane vysoké poplatky pri miliónoch transakciách počas šestnástich rokov. Žalobu podala právnická firma Quinn Emanuel na britský Odvolací súd pre hospodársku súťaž v mene Waltera Merricksa, bývalého britského ombudsmana pre oblasť finančných služieb. Právnická firma uviedla, že žaloba je najväčšia v britskej právnej histórii a mohla by viesť k odškodneniu 46 miliónov britských používateľov kariet MasterCard.
Žaloba sa má týkať všetkých spotrebiteľov
V žalobe sa tvrdí, že spoločnosť MasterCard účtovala predajniam neoprávnene vysoké poplatky za transakcie v rokoch 1992 až 2008, ktoré sa preniesli na zákazníkov vo forme vyšších cien za tovary a služby. Podľa nového britského zákona o právach spotrebiteľov všetci spotrebitelia, ktorí poplatky uhrádzali a v súčasnosti žijú v Británii, sa automaticky stanú súčasťou skupiny žalujúcich a budú mať právo na odškodnenie, ak sa explicitne nevyjadria, že o to nemajú záujem.
Firma sa chce brániť
Spoločnosť MasterCard vo vyhlásení uviedla, že naďalej rozhodne nesúhlasí s tým, na akom základe sa žaloba uplatňuje, a má v úmysle jej čeliť. Súd rozhodne v neskoršej časti tohto roka, či sa prípad bude prejednávať, uviedla firma Quinn Emanuel. Ak sa tak stane, očakáva sa, že súdne pojednávanie bude v roku 2018.