Svoju hlavnú banku v poslednom období zmenili štyri percentá respondentov.
Dvoma hlavnými dôvodmi pre zmenu banky sú vysoké poplatky a zlé podmienky v starej banke. Vyplýva to z kvantitatívneho prieskumu, ktorý pre ZUNO banku urobila agentúra Focus na reprezentatívnej vzorke 1 004 obyvateľov. Svoju hlavnú banku v poslednom období zmenili štyri percentá respondentov.
Slováci nemajú čas a nechce sa im meniť
Na treťom mieste respondenti ako dôvod zmeny banky uviedli zlý prístup ku klientovi v pôvodnom bankovom dome. „Aj napriek deklarovanej nespokojnosti s podmienkami v aktuálnej banke ostáva v nej veľké množstvo klientov. Ako dôvod uvádzajú to, že nemajú čas a nechce sa im ju meniť (18 %) alebo to, že všetky banky sú rovnaké (30 %)“, uviedol Martin Slosiarik z agentúry Focus.
Refinancovanie v ZUNO
Prieskumy podľa vyjadrení banky ZUNO ukazujú, že medzi zlé podmienky patria aj vysoké úrokové sadzby na úvery. Takmer 72 % refinancovaných úverov pochádza z bánk, zvyšných 28 % z nebankových spoločností. Z interných dát ZUNO banky ďalej vyplýva, že viac ako polovica klientov refinancuje v ZUNO jeden úver, 21 % konsolidovalo dva úvery a 14,5 % ľudí konsolidovalo až tri úvery. Refinancovanie starých úverov tvorí v ZUNO 28 % nových pôžičiek.