Chýbajú vám v priznaní rodičovského dôchodku údaje o deťoch? Sociálna poisťovňa radí, ako postupovať

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Peniaze, dôchodok
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com.

Na Sociálnu poisťovňu sa v posledných dňoch obracajú klienti s otázkami, ako majú postupovať, ak im v rozhodnutí o priznaní rodičovského dôchodku chýbajú údaje o deťoch.

Tento nesúlad podľa poisťovne mohol vzniknúť kvôli nesprávnym údajom v Registri fyzických osôb Ministerstva vnútra SR, z ktorého Sociálna poisťovňa čerpá a overuje údaje o rodinných vzťahoch poistencov.

Rodný list dieťaťa

Ak penzista predloží rodný list dieťaťa alebo iný hodnoverný doklad, Sociálna poisťovňa jeho situáciu preverí. Ak rodný list nemá, môže požiadať matriku o vydanie jeho kópie. Po doplnení potrebných údajov Sociálna poisťovňa nárok opätovne preskúma a peniaze dôchodcovi doplatí čo najskôr. Sociálna poisťovňa o tom informovala v tlačovej správe.

Podľa Sociálnej poisťovne existuje niekoľko ďalších životných situácií, pri ktorých v rozhodnutí o priznaní rodičovského dôchodku nie sú uvedené všetky deti, resp. rodič nedostane rodičovský dôchodok od všetkých svojich detí.

Nárok na dávku

Dieťa nie je uvedené v rozhodnutí aj vtedy, ak v roku 2021 nebolo dôchodkovo poistené, čiže nepracovalo alebo nebolo poistencom štátu, teda nemalo vymeriavací základ, od ktorého závisí zákonný nárok na dávku.

Ďalšou možnosťou je spomínaný nesúlad údajov v registri fyzických osôb Ministerstva vnútra SR. Ide o externú databázu, z ktorej Sociálna poisťovňa tak, ako iné orgány štátnej a verejnej správy pri výkone svojej činnosti, čerpá potrebné údaje.

Nesúlad údajov

Klientom s preverením ich životnej situácie v prípade chýbajúcich údajov o deťoch pomáhajú osobne zamestnanci pobočiek Sociálnej poisťovne alebo mailom či telefonicky jej Informačno-poradenské centrum.

Ak sa zistí, že údaje o dieťati spôsobil nesúlad údajov v registri fyzických osôb, Sociálna poisťovňa individuálne znovu posúdi nároky a rodinné vzťahy preverí prostredníctvom rodného listu detí alebo iného hodnoverného dokladu.

Táto situácia nie je zapríčinená Sociálnou poisťovňou, ktorá podniká všetky kroky na to, aby klientom pri riešení ich konkrétnej situácie pomohla a aby o nič zo svojich nárokov neprišli,“ dodala Sociálna poisťovňa.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie MV Ministerstvo vnútra SRSociálna poisťovňa