Blíži sa Black Friday a podľa prieskumu spoločnosti Revolut sa mnohí Slováci chystajú využiť túto príležitosť na nákup darčekov aj každodenných potrieb.
Prieskum, do ktorého sa zapojilo tisíc respondentov, odhalil, že 60 % slovenských zákazníkov považuje Black Friday za ideálny čas na nákup, pričom 35 % z nich hľadá v zľave každodenné potreby a 33 % plánuje nákup vianočných darčekov.
Kľúčová nákupná udalosť
V rámci vekovej skupiny 25 až 34 rokov pätina Slovákov plánuje využiť Black Friday na osobné nákupy, čo odráža trend odmeňovania sa drobnými darčekmi.
„Black Friday je pre Slovákov aj naďalej kľúčovou nákupnou udalosťou, ktorú vnímajú ako príležitosť na zmysluplné nákupy sviatočných darčekov či osobných odmien,“ uviedla riaditeľka oddelenia rastu Revolutu pre strednú a východnú Európu Mariia Lukash.
Maloobchodné tržby na Slovensku rastú, domácnosti míňajú najmä na potraviny a online nákupy
Pri výbere spôsobu nakupovania 55 % Slovákov uprednostňuje nákupy v kamenných predajniach, hlavne kvôli okamžitému prístupu k produktom a možnosti vyskúšania tovaru.
Na druhej strane, 41 % ľudí plánuje nakupovať online, prevažne z dôvodu pohodlnosti a širšej ponuky predajcov.
Ako sa vyhnúť podvodom
Revolut radí, ako rozpoznať a vyhnúť sa online podvodom: skontrolovať odkazy na webové stránky, používať jednorazové virtuálne karty a overiť pravosť predajcov.
„Vyzývame zákazníkov, aby si pri nakupovaní na internete dávali pozor a používali jednorazové virtuálne karty, ktoré im pomôžu nakupovať aj počas tohto rušného obdobia s istotou a bezpečne,“ dodala Mariia Lukash.