Až 64 % Slovákov aktívne spravuje financie cez mobilný telefón. Mobil dominuje pri spravovaní osobných financií Slovákov aj z hľadiska času a frekvencie používania.
Našinci najviac využívajú jeho základné funkcie ako zadávanie platieb, sledovanie zostatkov, či potvrdzovanie platieb na internete. Vyplýva to z prieskumu UniCredit Bank.
Trendom je platenie cez QR kód
Ten tiež ukázal, že 45 % Slovákov aktívne využíva na správu svojich financií iba mobilný telefón a aplikáciu v smartfóne, zatiaľ čo 32 % stále uprednostňuje internetové bankovníctvo a ďalších 19 % kombinuje obe možnosti.
Obľuba využívania mobilu je aj pri trvalých príkazoch, ktoré využíva až jedna štvrtina respondentov. V posledných rokoch je podľa prieskumu veľkým trendom tiež platenie pomocou QR kódov.
V používaní mobilného bankovníctva o niečo viac prevažujú muži. Ženy častejšie používajú internet banking alebo kombinujú mobilné bankovníctvo s internet bankingom.
Starší obľubujú internetbanking
Podľa UniCredit Bank nie je prekvapením, že mobilné bankovníctvo plne ovládlo mladšiu generáciu vo veku 18 až 26 rokov, využíva ho až 75 % respondentov v tejto vekovej kategórii.
Internetové bankovníctvo je naopak obľúbené u staršej generácie vo veku 54 až 65 rokov (49 % respondentov v tejto vekovej kategórii).
Mobilnú bankovú aplikáciu používa aspoň raz týždenne 26 % respondentov. Necelá polovica (45 %) uviedla, že ho používa aspoň každý druhý deň a 12 % dokonca každý deň.
Zúčastnilo sa skoro dvetisíc ľudí
Pokiaľ ide o internetové bankovníctvo, raz týždenne ho využíva menej ako polovica používateľov (45 %).
Orientačný prieskum o využívaní mobilného bankovníctva v porovnaní s internetovým bankovníctvom na českom a slovenskom trhu uskutočnila UniCredit Bank v júli 2021 prostredníctvom online panelu výskumnej agentúry IPSOS.
Prieskumu sa zúčastnilo 982 respondentov z Českej republiky a 1010 respondentov zo Slovenska.