V minulom roku dosiahla spoločnosť čistý zisk 88,8 mil. eur.
Allianz-Slovenská poisťovňa očakáva v tomto roku dosiahnutie poistného v neživotnom poistení v porovnateľnej výške ako v roku 2016. V prípade životného poistenia predpokladá mierny pokles, a to najmä pre vyššiu orientáciu firmy na poskytovanie rizikových produktov, ktoré dosahujú nižšie celkové poistné. Vlaňajšie celkové predpísané poistné bolo vo výške 552,4 mil. eur, z čoho neživotné poistenie tvorilo sumu 346,4 mil. eur a životné poistenie 206 mil. eur. Vyplýva to z informácií zverejnených vo výročnej správe za minulý rok.
Konzervatívny prístup
Pri finančnom umiestnení prostriedkov z technických rezerv bude Allianz aj naďalej využívať konzervatívny prístup, teda investície bude smerovať najmä do bezpečných a dostatočne výnosovo výdatných cenných papierov s pevnou úrokovou sadzbou. Výnosy z finančných investícií sú podľa firmy dlhodobo negatívne ovplyvňované nízkymi úrokovými sadzbami na finančnom trhu, a preto sa Allianz orientuje aj na hľadanie alternatívnych investičných príležitostí, ako sú napríklad štátne alebo samosprávne infraštruktúrne projekty.
Vplyv legislatívnych zmien
V oblasti nákladov počíta spoločnosť s negatívnym dopadom legislatívnych zmien, a to najmä pre zavedenie osempercentného odvodu z celého neživotného poistenia, ktoré bude mať priamy dopad aj na celkovú ziskovosť spoločnosti. V minulom roku dosiahla spoločnosť čistý zisk 88,8 mil. eur. V tomto roku bude podľa vyjadrení firmy zisk nižší, a to najmä v dôsledku výpadku jednorazových príjmov. Negatívny vplyv na hospodárenie spoločnosti bude mať podľa Allianzu aj zdvojnásobenie sadzby osobitného odvodu.
Ku koncu minulého roka spravovala spoločnosť vyše 7,3 tis. poistných zmlúv s ročným poistným vo výške 644,2 mil. eur.
O spoločnosti
Allianz pôsobí na Slovensku od roku 1993, keď začala svoju činnosť ako Allianz poisťovňa. Bývalú štátnu Slovenskú poisťovňu získala v júli 2002 a zlúčila sa s ňou v januári 2003. Patrí do poisťovacej skupiny Allianz Societas Europaea, ktorá spravuje zmluvy miliónov klientov v regióne strednej a východnej Európy.