V mestských častiach Staré Mesto, Nové Mesto, Ružinov a Petržalka je aktuálne nainštalovaných 30 staníc, pričom celkovo ich bude 90.
V bratislavských uliciach postupne pribúdajú dokovacie stanice pre bikesharingovú službu Slovnaft BAjk. V mestských častiach Staré Mesto, Nové Mesto, Ružinov a Petržalka je aktuálne nainštalovaných 30 staníc, pričom celkovo ich bude 90. Dokovacie stanice Slovnaft BAjku už pokrývajú niektoré dopravné uzly, ako napríklad Trnavské Mýto, križovatku Trnavská/Bajkalská či Ovsište v Petržalke, ale aj frekventované miesta Bratislavčanov, ku ktorým patrí jazero Štrkovec v Ružinove, Námestie slobody alebo Hodžovo námestie. „Práce na niektorých miestach však skomplikovali vodiči, ktorí pripravené plochy využívajú ako miesto pre odparkovanie svojho vozidla a narúšajú tým harmonogram prác,“ upozornil hovorca Slovnaftu Anton Molnár.
Záujem verejnosti
Podľa neho nová služba bratislavskej rafinérie vzbudila záujem obyvateľov, ktorí doposiaľ poslali takmer 3 300 pripomienok. „Väčšinou sa týkajú návrhov na umiestnenie dokovacích staníc. Viacero otázok smeruje k umiestneniu bicyklov pri Hlavnej stanici, kde sa o finálnej lokalite ešte rokuje. Návrhy je stále možné posielať vyplnením dotazníka na webovej stránke www.slovnaftbajk.sk alebo mailom na info@slovnaftbajk.sk,“ povedal Molnár s tým, že tipy verejnosti sa zohľadnia pri rozširovaní bikesharingu alebo pri úprave súčasného rozmiestnenia staníc.
Chcú sa začleniť
Slovnaft chce dosiahnuť, aby sa bikesharing začlenil do systému mestskej hromadnej dopravy, preto sa stanice prioritne inštalujú blízko zastávok verejnej dopravy alebo cyklotrás. Miesta pre požičanie alebo vrátenie bicyklov Slovnaft BAjk by mali byť od seba vzdialené približne 300 až 500 metrov. „Rovnako dôležité je mať vysporiadané pozemky. Preto sú rozvrhnuté na pozemkoch hlavného mesta a na čerpacích staniciach Slovnaftu,“ doplnil Molnár. Počas pilotnej fázy projektu, ktorá bude trvať rok, sa bude využívanie jednotlivých staníc vyhodnocovať. Predpokladá sa, že systém sa na základe výsledkov používania a podnetov od verejnosti môže rozšíriť o nové stanice respektíve upraví sa počet bicyklov už na existujúcich.