BRATISLAVA 14. marca (WBN/PR) – Prezentačný a súťažný veľtrh študentských spoločností, ktorý organizuje vzdelávacia nezisková organizácia Junior Achievement Slovensko, umožňuje študentom zažiť skutočný svet obchodu a podnikania. Cieľom súťaže je vyzdvihnúť ich úspechy v rámci študentských spoločností a naučiť ich uspieť v konkurenčnom boji. Tento rok sa veľtrh uskutoční 17. marca od 11.00 do 18.00 h v obchodnom centre Optima v Košiciach pod záštitou primátora mesta Košice Richarda Rašiho.
16. ročníka veľtrhu sa zúčastní 235 stredoškolských študentov zo 47 stredných škôl rôzneho typu a zamerania z celého Slovenska. Podujatie je vyvrcholením práce študentských spoločností v rámci vzdelávacieho programu Aplikovaná ekonómia, ktorý ponúka podnikateľské, ekonomické a finančné vzdelávanie. Program je zároveň určený ako voliteľný alebo nepovinný predmet pre všetky typy stredných škôl na Slovensku.
Podujatie predstavuje pre študentov jedinečnú možnosť prezentovať výsledky svojej niekoľkomesačnej práce, doterajšiu podnikateľskú činnosť, výrobky, poskytované služby, prístupy k riadeniu firmy, zvolené marketingové stratégie aj finančné hospodárenie. Táto súťaž je zároveň i simuláciou väčšieho trhového priestoru, kde sa okrem vlastných obchodných partnerov a konkurentov stretnú aj s nezávislou odbornou porotou a verejnosťou.
„V programoch Junior Achievement Slovensko sa snažíme študentom za pomoci ich učiteľov, vytvoriť čo najreálnejšie prostredie, v ktorom by mohli svoje podnikateľské plány konfrontovať s realitou. Žiadne fiktívne obchody, či operácie, ale tvorba skutočného podnikateľského plánu na základe reálneho prieskumu trhu. Veľtrh je miestom, kde študenti dostávajú príležitosť prezentovať pred verejnosťou a odbornou porotou výsledky svojej činnosti v študentských spoločnostiach, pri napĺňaní svojho podnikateľského plánu. Chceme tiež formou súťaže postaviť študentov do „konkurenčného boja“, oceniť ich silné stránky ako aj upozorniť na možné „slabiny“ a pomôcť im ich odstrániť,“ zhodnotil význam akcie Adam Šepetka, programový riaditeľ JASR.
V súťaži sa hodnotia nasledujúce kategórie:
Najlepší manažérsky tím – odborná porota hodnotí vzájomnú spoluprácu členov tímu, spôsob ich komunikácie medzi sebou a aj to, ako reprezentujú firmu navonok. Rovnako budú posudzovať znalosť fungovania študentskej spoločnosti a taktiež znalosť finančných a účtovných materiálov firmy.
Marketingová prezentácia študentskej spoločnosti – hodnotí sa celkový vzhľad stánku, výber názvu a loga spoločnosti a úroveň propagačných materiálov.
Prezentácia študentskej spoločnosti na pódiu.
Microsoft Inovatívny výrobok alebo služba – v tejto kategórii je prvoradým kritériom nápaditosť a úžitkovosť pri výrobe výrobkov alebo poskytovaní služieb.
HP Responsible Business Award – ide o osobitnú kategóriu s Cenou za spoločensky zodpovedne podnikajúcu študentskú spoločnosť od spoločnosti Hewlett-Packard Slovensko.
O ORGANIZÁTOROVI
Junior Achievement Slovensko, n.o., je stabilná profesionálna vzdelávacia nezisková organizácia, ktorá 19 rokov realizuje na Slovensku podnikateľské, ekonomické a finančné vzdelávacie programy pre mladých ľudí. Programy sú realizované metódou zážitkového učenia, podporujú ekonomické a podnikateľské myslenie, učia etickému rozhodovaniu, orientujú študentov v trhovej ekonomike ešte pred vstupom na trh práce a ponúkajú preventívne riešenia pre zamestnanosť mládeže. Programy mladých ľudí motivujú ako byť podnikateľmi, ako si zlepšiť svoje zručnosti pre zamestnanosť a zvýšiť finančnú gramotnosť. V školskom roku 2010/2011 je do programov a projektov JASR zapojených vyše 10 000 študentov a v júni 2010 dosiahol počet absolventov z celého Slovenska 187 143 študentov.
Junior Achievement Slovensko je licenčným partnerom Junior Achievement Worldwide a Junior Achievement – Young Enterprise Europe. Viac informácií o organizácii JASR nájdete na webovej stránke www.jasr.sk.