BRATISLAVA 9. júna (WEBNOVINY) – Integrovaný záchranný systém by vláda mohla dobudovať do konca budúceho roka. Na brífingu po simulovanej zrážke osobného auta s vlakom na železničnom priecestí v Bratislave a ukážke záchranárskych prác to novinárom povedal minister zdravotníctva Ivan Uhliarik.
„Aby sme skutočne ešte zlepšili podmienky pre prácu záchranárov, ale najmä pre ľudí, ktorí to budú potrebovať,“ povedal Uhliarik a dobudovanie systému označil za vážnu úlohu.
Za prvých päť mesiacov prišli tento rok pri nehodách na železničných priecestiach o život traja ľudia. Išlo o dvoch vodičov a jedného chodca. Sedem ľudí utrpelo pri 23 nehodách ťažké zranenia.
Vlani do konca mája zahynuli piati ľudia, za celý rok 2010 sa na priecestiach stalo 50 nehôd. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) z celkového počtu 2 019 priecestí na Slovensku evidujú 1 138 nezabezpečených priecestí. Modernizácia a rekonštrukcia sa tento rok uskutoční na 13 z nich.
Foto: SITA/Marián Peiger
Foto: SITA/Marián Peiger
Foto: SITA/Marián Peiger
Foto: SITA/Marián Peiger
Foto: SITA/Marián Peiger
Okrem Bratislavy je Deň bezpečnosti na železničných priecestiach na viacerých železničných priecestiach po celom Slovensku, monitorovacie akcie sú zamerané na kontrolu dodržiavania predpisov a bezpečnosti pri prechádzaní cez železničné priecestia. ŽSR sa k medzinárodnej akcii pridala tento rok po tretíkrát. ŽSR na staniciach po celom Slovensku pripravili preventívnu výchovnú kampaň „Bezpečnosť na železničných priecestiach: Dávaj pozor, neriskuj!“, kde upozorňujú na riziká spojené s prechodom cez železničné priecestia.
Projekt integrovanej dopravy odľahčí aj parkovanie v meste
Projekt Bratislavskej integrovanej dopravy odľahčí nápor osobnej dopravy v centre Bratislavy a uvoľní sa tak aj tlak na parkovacie miesta v Starom Meste. Myslí si to starostka mestskej časti Tatiana Rosová. Parkovacia politika je podľa nej pre túto mestskú časť pri predimenzovanej automobilovej doprave dlhodobo veľkým problémom. V projekte integrovanej dopravy sa počíta aj s vybudovaním veľkokapacitných záchytných parkovísk v okrajových častiach Bratislavy s koľajovým prepojením do mesta.
Starostku Rosovú tiež teší fakt, že vzájomnou dohodou neprichádza Bratislava o príležitosť stať sa súčasťou medzinárodného železničného koridoru. „Pre Bratislavčanov bude určite veľmi atraktívne, keď sa budú môcť dostať z Bratislavy do Paríža za pár hodín a v pohodlnom vlaku,“ myslí si Rosová. Ako pozitívny výsledok dohody označila aj otvorenú možnosť spojiť v budúcnosti podzemným tunelom Petržalku s mestom a presunutie snáh o vybudovanie električkovej trate cez Starý most do nového programovacieho obdobia.
„Otvára sa nám tým možnosť dočasne využiť Starý most ako zelený most pre chodcov a cyklistov, po ktorom toľkí občania túžia,“ vyhlásila Rosová. S takýmto projektom prišli už dávnejšie architekti z iniciatívy Mestské zásahy a Rosová vyvinie podľa svojich slov maximálne úsilie, aby sa stala táto vízia skutočnosťou.