Mestská hromadná doprava (MHD) pôjde v Bratislave na uliciach Štefánikova a Záhradnícka rýchlejšie. V rámci sérií opatrení na podporu MHD mesto vyznačí vyhradené jazdné pruhy pre MHD a cyklistov na Štefánikovej ulici v úseku Hodžovo námestie – SAV v smere Hlavná stanica Bratislava a na Záhradníckej ulici v úseku Odborárske námestie – Karadžičova v smere do Ružinova.
Obchodná ulica v Bratislave bude bezpečnejšia, primátor Vallo otvoril novú policajnú stanicu
Dôvodom je, že v týchto úsekoch naberajú vozidlá MHD v dopravnej špičke časovú stratu. Uviedol to primátor Bratislavy Matúš Vallo na svojej facebookovej stránke.
Úsekom na Štefánikovej ulici prejde za jednu hodinu v rannej špičke až 41 vozidiel MHD, čo je v priemere jeden autobus či trolejbus každú jeden a pol minútu. V poobedňajšej špičke je tento počet podobný – 36 kĺbových vozidiel za hodinu.
Časová úspora
MHD tak v úseku dokáže prepraviť až 5 330 cestujúcich v rannej špičke a 4 680 cestujúcich v poobedňajšej špičke. Zavedením vyhradeného jazdného pruhu mesto očakáva skrátenie priemerného jazdného času v špičke približne o tretinu, čo predstavuje časovú úsporu približne 1 minútu pri minimálnom obmedzení ostatnej dopravy.
Vyhradené jazdné pruhy pre MHD a cyklistov na Záhradníckej ulici znížia časové straty trolejbusových liniek 202, 207 a 212. Priemerný interval liniek MHD v úseku počas školského roka v rannej špičke je približne 2 minúty 20 sekúnd a v popoludňajšej špičke 3 minúty.
Pruhy pre MHD aj cyklistov
„Od preferencie MHD očakávame nielen ušetrenie času, ale tiež ušetrenie niekoľkých vozidiel do výpravy denne, čím sa znížia náklady na prevádzku MHD (jedno vozidlo je približne 50-tisíc eur ročne),“ uviedol Vallo.
Vyhradené jazdné pruhy umožnia okrem jazdy vozidiel MHD aj jazdu na bicykli. Cieľom tejto úpravy je minimalizovať riziko kolízie cyklistov s motorovými vozidlami.
Vajnory majú stále záujem o električkovú trať, magistrát posudzuje realizovateľnosť projektu
„Pre všetkých účastníkov cestnej premávky je lepšie, ak cyklista jazdí pri pravom okraji vozovky s vozidlami MHD, ktoré ho v priemere každú minútu-dve obídu cez ľavý jazdný pruh, ako keby jazdil v ľavom jazdnom pruhu. Samozrejme, spoločný pruh pre MHD a cyklistov nie je vhodný pre všetkých cyklistov, ale hlavne pre tých, ktorí už sú zvyknutí jazdiť v uliciach Bratislavy,“ dodal primátor Bratislavy.