BRATISLAVA 27. marca (WBN/PR) – V spoločnosti Vitis Pezinok veríme, že výroba vína je umením. Preto sme sa rozhodli pravidelne na jeseň usporiadavať súťaž pre mladých talentovaných výtvarníkov, ktorých víťazné diela sa objavia na etiketách vín radu Galéria Vitis. Umenie je s vínom úzko späté, Vitis Pezinok prepojil svoju lásku k vínu a k umeniu práve cestou podpory mladých umelcov. Z množstva diel, ktoré sa do súťaže zapojili, komisia vybrala diela troch talentovaných autoriek. Tie budú zdobiť etikety fliaš Galérie Vitis – Rizlingu vlašského, Frankovky modrej a Frankovky modrej rosé, ktoré Vitis Pezinok prináša na trh.
„Po minuloročnom úspechu vín Galérie Vitis s umeleckými etiketami sme sa rozhodli uviesť na trh nové etikety aj tento rok. Ide o jedinečný projekt, na ktorom aktívne spolupracujeme s Vysokou školou výtvarných umení v Bratislave a Slovenskou Národnou Galériou,“ hovorí Ing. Miroslav Tkáč, riaditeľ spoločnosti Hubert J.E. pre obchod a marketing. Téma vína a viniča bola aj nosným motívom minuloročnej súťaže, vďaka ktorej vzniklo 62 hodnotných diel mladých umelcov. Z tých sa komisia rozhodla oceniť diela troch nadaných autoriek – Ivanky Babušákovej, Mgr. art. Kateřiny Václavkovej a Cleopatry Muchovej. Jednotlivé obrazy už na prvý pohľad korešpondujú s farbou vína, ktorého etiketu zdobia.
Frankovka modrá rosé – akostné odrodové víno
Toto ružové víno s nádychom nežnosti poteší milovníkov tohto nápoja nielen svojou očarujúcou farbou, ale aj sviežou chuťou a príjemnou vôňou. Osviežujúcu chuť tomuto vínu dodáva vyvážený pomer kyselín a trieslovín, lahodnú vôňu zase bobuľové ovocie ako maliny, čerešne či višne. Výsledkom je dokonalá harmónia chuti a vône. Toto víno sa výborne hodí k čerstvým šalátom, jedlám z hydiny, k údenému alebo tmavému mäsu.
Etiketu Frankovky modrej rosé zdobí maľba víťazky Mgr. art. Kateřiny Václavkovej, ktorá sa nechala inšpirovať bobuľami hrozna a zvolila si hravý, živý motív s jemnými odtieňmi ružovej. „Zvolila som si zobrazujúci spôsob znázornenia, pretože víno sa vyrába z hrozna a každý, kto bol niekedy na vinobraní vie, že každý jeden strapec musí prejsť ľudskou rukou, aby sa dostal do výrobného procesu, na ktorého konci je lahodný mok.“
Frankovka modrá – akostné odrodové víno
Charakteristický odrodový buket po zrelom ovocí, jemná škoricová vôňa, primeraný obsah tanínu a nižšie kyseliny tvoria dokonale harmonické víno granátovej až tmavorubínovej farby. Odporúčame podávať napr. k pokrmom z diviny, ku korenistým jedlám z tmavého mäsa a k syrom. Môžeme ho tiež podávať aj ku grilovaným a pečeným jedlám z hydiny.
Etiketa Frankovky modrej je tiež umeleckým dielom – temperament rubínovo červeného vína vyjadrila vo svojom diele mladá autorka Cleopatra Muchová, ktorá doň vniesla ženskú dramatickosť a kontrast.
Rizling Vlašský – akostné odrodové víno
Túto odrodu charakterizuje jemná vôňa lúčnych kvetov, svieža chuť s typickými kyselinami a príjemná zlatožltá farba, ktorá skrýva iskru slnka. Spríjemní chvíle pohody každého milovníka vína. Ideálne je v kombinácii s hydinou a k pikantným pokrmom.
Tejto odrode sa v našich podmienkach veľmi dobre darí, preto patrí k najrozšírenejším a tradičným vínam u nás.
Ivanka Babušáková vniesla svojou maľbou na etiketu Rizlingu Vlašského žensky jemnú abstrakciu, delikátnosť a hru so svetlom. Presne takú, akú postrehnete, keď si víno v pohári podržíte proti svetlu.
Spoločnosť Hubert J.E. patrí medzi najvýznamnejších stredoeurópskych výrobcov kvalitných sektov, sýtených a tichých vín pre rôzne príležitosti. Spoločnosť ponúka široké portfólio produktov vysokej kvality a skvelej chuti, ktoré neustále inovuje a prispôsobuje požiadavkám doby a trhu. Hubert J.E. vyrába tradične známe a obľúbené značky ako Hubert Club, Hubert de Luxe, Hubert Grand, Hubert L´Original, Johann E. Hubert a City Sec a víno Svätopluk. Pod značkou dcérskej spoločnosti Vitis Pezinok zabezpečuje distribúciu produktov Karpatské Brandy Špeciál, Karpatské Brandy, Chateau Pezinok, Kláštorné a ďalšie. Spoločnosť okrem toho distribučne zastrešuje značky alkoholických nápojov Cinzano, Bohemia Sekt, Víno Mikulov, Habánske sklepy, Wodka Gorbatschow, Campari, Henkell Trocken, Söhnlein Brillant a Deinhard. Celkový odbyt spoločnosti za rok 2010 bol vyše 16 miliónov jednotkových fliaš, čo predstavuje nárast o takmer 5 % oproti roku 2009.