Americké maloobchodné tržby v novembri klesli o 1,1 percenta. Bolo to ich najväčšie oslabenie za sedem mesiacov, čo sa považuje za znak, že Američania na začiatku predvianočnej nákupnej sezóny obmedzili výdavky.
Ministerstvo obchodu USA zároveň revidovalo údaje za október a uviedlo, že tržby maloobchodu sa vtedy o 0,1 percenta znížili. Pôvodne rezort odhadoval, že o 0,3 percenta stúpli.
Black Friday veľmi nezabral
Výdavky Američanov brzdí rast počtu prípadov koronavírusu po celej krajine a väčšina kupujúcich zostala doma aj počas Black Friday, ktorý je zvyčajne najrušnejším dňom nákupnej sezóny pred sviatkami.
Adekvátna štátna pomoc hotelom a reštauráciám predstavuje desiatky miliónov eur
Zdravotnícki predstavitelia ľudí upozornili, aby nenakupovali osobne, a maloobchodníci poskytovali najväčšie zľavy v rámci predaja online.
Podľa údajov firmy Sensormatic Solutions, ktorá spracúva údaje o maloobchode, bola v kamenných predajniach počas Black Friday iba polovica vlaňajšieho počtu kupujúcich.
Tržby služieb správa neobsahuje
Ministerstvo obchodu USA uviedlo, že v novembri najviac klesol predaj v obchodných domoch, a to o 7,7 percenta. Znížili sa aj tržby predajní s odevmi a elektronikou.
Správa rezortu obchodu pokrýva iba zhruba tretinu celkových spotrebiteľských výdavkov. Tržby za služby poskytované napríklad kaderníctvami a hotelmi, ktoré pandémia vážne postihla, nie sú jej súčasťou.