
BRATISLAVA 27. marca (WEBNOVINY) – V Bratislave začala premávať trolejbusová linka č. 64 po novovybudovanej trati Pražská – Hroboňova.
Slávnostne ju dnes spustili do prevádzky primátor Milan Ftáčnik, predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo, generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ľubomír Belfi a riaditeľ spoločnosti ELZA Elektromontážny závod Bratislava, a.s. Vladimír Kováč.
Linka č. 64, ktorá bude premávať po obnovenej trati v oblasti Horského parku, zabezpečí obslužnosť v úseku Lovinského – Hroboňova – Pražská – Šancová – Trnavské mýto.
Autobusová linka č. 41 má oddnes skrátenú trasu, premávať bude na úseku Vozovňa Hroboňova – Drotárska cesta – Búdkova.
Jej interval bude prispôsobený premávke trolejbusu č. 64, na ktorý bude od vozovne Hroboňova nadväzovať.
Viacerí obyvatelia vyjadrili svoj nesúhlas s novou organizáciou dopravy, primátor však sľúbil, že budú hľadať riešenie, ktoré bude v prospech obyvateľov aj dopravnej obslužnosti územia. Mesto podľa neho plánuje tento rok začať s ďalším projektom – traťou Pražská-Vojenská nemocnica.
“Určite to urobíme a takýmito postupnými krokmi sa budeme snažiť zlepšovať podmienky pre elektrickú trakciu, ktorú v meste máme,” uviedol Ftáčnik. “Aj tento malý kúsok znamená ďalší krok k tomu, aby ľudia vymenili autá za verejnú dopravu,” myslí si predseda BSK, podľa ktorého je trolejbus nielen ekologická forma dopravy, ale pre svoju nízku hlučnosť je aj kultúrnou dopravou.

Projekt Trolejbusová trať Pražská – Hroboňova bol spolufinancovaný z fondov Európskej únie – Operačného programu Bratislavský kraj, štátneho rozpočtu a rozpočtu prijímateľa pomoci – Hlavného mesta SR Bratislavy.
Projekt vypracovala spoločnosť Deltes, s.r.o. a stavbu zrealizoval víťazný uchádzač spoločnosť ELZA Elektromontážny závod Bratislava, a.s. Celková dĺžka trate je 4 150 metrov. Výstavbu ukončili 12. decembra, trať následne uviedli do skúšobnej prevádzky. Projekt Trolejbusová trať Pražská – Hroboňova stál takmer 2 361 365 eur.