Nemecký súd rozhodol, že spoločnosť Tesla používa v súvislosti s jej systémom autopilota klamlivú terminológiu.
Samotné slovo autopilot a tiež ďalšie marketingové materiály naznačujú, že vozidlo dokáže jazdiť úplne samostatne, čo však nie je pravda, uviedol súd s tým, že vodič musí stále dávať pozor na premávku.
Tesla dostala zákaz ďalšieho používania týchto zavádzajúcich informácií. Nemecké zákony nepovoľujú jazdenie plne autonómnych vozidiel.
Pomenovanie prevzali z leteckej terminológie
Nemecká skupina Wettbewerbszentrale pre spravodlivú hospodársku súťaž namietala voči vyhláseniu spoločnosti Tesla z júla 2019, ktorá na svojej webstránke sľúbila „plný potenciál pre autonómnu jazdu“, a to aj na diaľniciach. Tesla ďalej uviedla, že jej autá rozoznajú svetelnú signalizáciu a automaticky zastavia a takisto sa pohnú vpred.
Automobilke Tesla sa darilo aj napriek koronakríze, v druhom kvartáli dodala desaťtisíce áut
Mníchovský súd vyhlásil, že Tesla „použitím slova autopilot a ďalších výrazov naznačuje, že jej vozidlá sú po technickej stránke schopné jazdiť úplne samostatne“.
Spoluzakladateľ firmy Tesla na sociálnej a mikroblogovacej sieti Twitter napísal, že „Tesla doslova prevzala pomenovanie pre svoj systém autopilota z terminológie používanej v leteckej doprave“.
Tesla má rovnaký problém aj v USA
S výrazom „autopilot“ mala firma problémy aj v Spojených štátoch.
Elon Musk plánuje predstaviť svätý grál automobiliek, auto piatej úrovne nepotrebuje vodiča
Vozidlá Tesla so zapnutým autopilotom už zapríčinili niekoľko dopravných nehôd, v jednom prípade napríklad vozidlo narazilo do betónovej zátarasy, pričom vodič zomrel. V inom prípade zas auto narazilo do stojaceho policajného vozidla.