POPRAD 16. júna (WEBNOVINY) – Do električiek Tatranských elektrických železníc sa po siedmich rokoch vrátili sprievodcovia. Z električiek sa vytratili v roku 2004, kedy Železničná spoločnosť Slovensko zaviedla vo Vysokých Tatrách samoobslužný výpravný systém. Odvtedy sa vo vlakoch objavovali už len revízori, aj to len do roku 2008. Vtedy železnice stiahli z električiek aj revízorov. Po roku 2008 však došlo k poklesu tržieb na električkách pri nezmenenej alebo dokonca vyššej vyťaženosti jednotlivých vlakov. Ročne tak Železničná spoločnosť Slovensko prišla podľa Ladislava Ondrejšíka zo sekcie marketingu ZSSK asi o 150 000 eur.
Od stredy 15. júna slúži vo vlakoch Tatranských elektrických železníc 18 sprievodcov. Ani ich zavedením železnice nerušia samoobslužný výpravný systém. Cestujúci si aj naďalej musí kúpiť lístok ešte pred nástupom do vlaku. V opačnom prípade bude musieť zaplatiť prirážku vo výške približne 1,6 eura. Opätovné zavedenie sprievodcov do vlakov Tatranských elektrických železníc je podľa Ondrejšíka pilotným projektom, ktorý budú železnice testovať a vyhodnocovať do 31. októbra. Sprievodcovia by sa mali pohybovať prioritne vo vlakoch medzi 6:00 a 18:00, kedy je vo vlakoch najviac cestujúcich.