BRATISLAVA 10. júna (WEBNOVINY) – Tatra banka zaznamenala zvýšený výskyt podozrivej e-mailovej komunikácie, ktorej cieľom je získať citlivé údaje klientov. Ako informovala banka, ide o podvodné konanie známe aj ako phishing. Podvodný e-mail vzbudzuje dojem, že odosielateľom je Tatra banka. Obsahuje odkaz na podvodnú stránku a pod zámienkou aktualizácie on-line bankovníctva požaduje od klientov zadanie prihlasovacích údajov do internetbankingu.
„Upozorňujeme, že Tatra banka nikdy od klientov nežiada overenie ich osobných údajov takýmto spôsobom. To sa týka tak e-mailovej, ako aj telefonickej komunikácie,“ uviedla hovorkyňa Tatra banky Zuzana Povodová. Banka preto odporúča na e-mail neodpovedať a ani neklikať na jeho prílohy alebo linky. „Pracovníci zaoberajúci sa bezpečnosťou už situáciu aktívne riešia,“ doplnila Povodová.
Ak už klienti zadali na podvodnej stránke svoje aktuálne heslo do on-line bankovníctva, Tatra banka odporúča, aby ho v záujme bezpečnosti ďalej nepoužívali. Nové heslo si môžu klienti vytvoriť v internetbankingu Tatra banky v nastaveniach profilu.
Tatra banka bola do Obchodného registra SR zapísaná 1. novembra 1990. V súčasnosti patrí do rakúskej skupiny Raiffeisen. Prostredníctvom svojej siete zhruba 150 obchodných miest pôsobí vo všetkých regiónoch Slovenska a zamestnáva približne 3 400 zamestnancov.