BRATISLAVA 4. októbra (WEBNOVINY) – Globálny trh s mobilnou komunikáciou je v súčasnosti v období prechodu od jednoduchých mobilných telefónov k multimediálnym zariadeniam, ktoré poskytujú jednoduchý prístup na internet. V prvej polovici roka 2011 bol predaj smartfónov najmä v rozvinutých západných a ázijských krajinách mimoriadne úspešný. Podiel celkových tržieb za tento typ zariadení je v juhovýchodnej Ázii 22% a v Číne (vrátane Taiwanu a Hongkongu) 29%.
Aj európsky trh s mobilmi sa vyvíjal pozitívne a zásluhu na tom má hlavne rastúca popularita smarfónov. Za prvých šesť mesiacov roka sa tržby mobilov v Európe zvýšili o 4%. Najväčší nárast predaja vo výške 79% zaznamenali práve smarfóny, ktoré tak kompenzujú 15% pokles v predaji jednoduchých mobilných telefónov, vybavených len firmvérom.
Výrobcovia a prevádzkovatelia sietí rozširujú svoj sortiment aj pre spotrebiteľov, ktorí hľadajú skôr jednoduchší a lacnejší (entry level) model smartfónov a súbežne s tým OS Android s otvoreným zdrojovým kódom ďalej zväčšuje svoj trhový podiel. Takmer 43% smartfónov predaných v júni 2011 využíva práve tento OS, takže s rastúcou konkurenciou zákonite klesajú aj ich ceny. Kým pred rokom priemerne európsky spotrebiteľ zaplatil za nedotovaný smartfón s OS Android 376 eur, priemerná cena v júli 2011 klesla na 308 eur.