Slovensko je pre cudzincov atraktívnejšie, návštevnosť stúpa

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Na Hlavnej stanici pribudol nový infostánok
Na bratislavskej Hlavnej stanici je návštevníkom až do konca augusta 2014 k dispozícii mobilný informačný stánok ponúkajúci množstvo informácií o top atraktivitách mesta či o možnostiach ubytovania a trávenia voľného času. Bratislava, 7. júl 2014. Foto: SITA/Katarína Ácelová

BRATISLAVA 29. augusta (WEBNOVINY) – Návštevnosť Slovenska vzrástla medziročne za prvých šesť mesiacov tohto roka o takmer 10 percent. Našu krajinu si za svoju dovolenkovú destináciu zvolilo 1,894 milióna cestovateľov. Vyplýva to z údajov Štatistického úradu SR, o ktorých informovala Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR).

Turistov pribudlo z Rakúska i Číny

Zo zahraničia prišlo 734-tisíc návštevníkov, čo je o 10,4 percenta viac. Domácu dovolenku zvolilo 1,16 milióna Slovákov pri raste o 9,5 percenta. Zvýšenie si pripísali všetky hlavné krajiny, z ktorých chodí na Slovensko najviac dovolenkárov. Český trh narástol o 9,4 percenta, poľský o 4,1 percenta, nemecký rástol dvojciferne o 13,7 percenta, rakúsky o výrazných viac ako 22 percent a maďarský o 12 percent.

Podľa SACR je veľmi dobrou správou dvojciferný rast cestovateľov zo západnej Európy, zo Spojeného kráľovstva o 42 percent, z Talianska o 17 percent a z Francúzska o viac ako 21 percent. Z USA prišlo o 23 percent viac dovolenkárov, z Austrálie o 29 percent a nárast turistov z Číny zaznamenala agentúra až o 115 percent.

Slovensko zarobilo o milióny viac

Vysoký rast návštevnosti znamená, že prvý polrok položil podľa SACR veľmi dobrý základ pre nový rekord. Za sledované obdobie už prišlo viac cestovateľov aj ako v rekordnom roku 2013. Viac návštevníkov sa prejavilo aj v raste príjmov z cestovného ruchu. Za prvých šesť mesiacov to podľa údajov Národnej banky Slovenska bolo už 924 miliónov eur, čo je o 27 miliónov eur viac ako za rovnaké obdobie minulého roka.

„V rámci reklamného mixu sme využili aj online kampane na vyhľadávačoch Google a YouTube, ktoré odkazovali na portál www.slovakia.travel. Na portál smerujú aj odkazy v reklamných spotoch. Za prvých sedem mesiacov tohto roka ho navštívilo už viac ako 1,2 milióna záujemcov o informácie o dovolenkových možnostiach na Slovensku,“ informovala generálna riaditeľka SACR Marta Kučerová.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie SACR Slovenská agentúra pre cestovný ruch