Napriek obavám o konsolidáciu verejných financií stabilita slovenského e-commerce sektora zostáva stabilná. Väčšina podnikateľov sa zameriava na rast predaja a expanziu.
Vyplýva to z októbrového prieskumu spoločnosti Levosphere, uskutočneného v spolupráci s partnermi Shoptet, Creative sites a Upterdam, ktorý zahŕňa odpovede 180 slovenských e-shopov.
Ročný zisk presahujúci 100-tisíc
Prieskum ukázal, že iba 10 percent e-shopov dosahuje ročný zisk presahujúci 100-tisíc eur, aj keď takmer dve tretiny zaznamenali medziročný nárast obratu.
„Čísla ukazujú jasný dôraz na aktívny rast. To v súčasnom období naznačuje sebavedomie a odolnosť sektora,“ uviedla odborníčka na marketingové stratégie z Levosphere Anna Sabolová. Polovica e-shopov zaznamenáva obrat nad 100-tisíc eur, pričom len 10 percent dosahuje obrat nad jeden milión.
Nekontrolovateľné zdaňovanie podnikov negatívne ovplyvňuje životaschopnosť slovenskej ekonomiky, upozorňuje RÚZ
Ziskovosť predstavuje pre jednotlivých hráčov na trhu stále výzvu. Ivan Cingel z Creative sites poznamenáva, že e-shopy málo investujú do vlastných produktov, ktoré prinášajú vyššie marže.
Optimizmus v sektore
Výsledky prieskumu potvrdzujú, že väčšina respondentov zaznamenala rast, s medziročným nárastom obratu u 62 percent firiem. Mária Auxtová zo Shoptet odporúča sústrediť sa na finančný manažment a cenotvorbu pre zvýšenie ziskovosti.
Optimizmus v sektore sa odráža aj vo vnímaní biznisových výziev, keďže slovenské e-shopy naďalej rozvíjajú svoje služby a frekvencia a hodnota nákupov rastie.
Americká ekonomika v treťom kvartáli vzrástla o 3,1 %
„Hoci by sa dalo očakávať, že sektor bude na očakávané efekty konsolidácie verejných financií reagovať nervózne, čísla zatiaľ naznačujú opak. Slovenské e-shopy si zachovávajú stabilnú náladu a zameriavajú sa na vlastné stratégie na prekonanie interných výziev a posilnenie svojej konkurencieschopnosti,“ dopĺňa Sabolová.