BRATISLAVA 10. marca (WEBNOVINY) – Prieskum trhu zameraný na podiel slovenskej hydiny a vajec na pultoch obchodných reťazcov v SR urobila Únia hydinárov Slovenska v dňoch 2. až 5. marca. O výsledkoch prieskumu informoval vo štvrtok 8. marca riaditeľ Únie hydinárov Slovenska Daniel Molnár.
„Zamerali sme sa na prieskum v deviatich slovenských obchodných reťazcoch, a to v obchodoch COOP, CBA, Tesco, Billa, Kaufland, Lidl, Hypernova, Carrefour a Metro,“ uviedol riaditeľ únie.
Slovenská hydina je v obchodných sieťach zastúpená v pomere 52,75 percenta, zvyšok pochádza zo zahraničia, z čoho najväčší podiel má maďarská a česká hydina. Hydinové výrobky, ako šunka alebo párky od slovenských výrobcov sú podľa Molnára zastúpené v pomere 64,57 percenta, zvyšok pochádza najmä z Českej republiky a Poľska. „Vajcia pochádzajú v 86,96 percenta zo Slovenska, zvyšok 13,04 percenta z Poľska, pričom podiel slovenských vajec sa výrazne zvýšil,“ uviedol riaditeľ.
Podiel hydiny v obchodných sieťach na Slovensku je najvyšší v Lidli, až 93,33 percenta, naopak najnižší je v Bille a v Kauflande. „Najviac hydinových výrobkov, až 100 percent predáva reťazec CBA, najmenej Lidl a Hypernova,“ informoval Daniel Molnár. V predajnosti slovenských vajec napredujú reťazce COOP, CBA, Billa a Kaufland, ktoré majú na svojich pultoch 100-percentné slovenské podiely.
Podobný prieskum podľa riaditeľa Únie hydinárov Slovenska doteraz robený nebol. „V týchto prieskumoch však nie sú zahrnuté malé a ambulantné predajne, v ktorých je podiel poľského mäsa a poľských výrobkov vysoký,“ uzavrel Daniel Molnár.