Slováci preferujú domáce výrobky viac ako v minulosti

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Potraviny_nakup.jpg
Foto: Pixabay.com

BRATISLAVA 18. októbra (WebNoviny.sk) – Od roku 2012 sa o dve percentá každoročne zvyšoval podiel slovenských výrobkov v nákupných košíkoch slovenských spotrebiteľov. Kým v roku 2012 tvoril podiel slovenských výrobkov v nákupoch 56 percent, tak v minulom roku to bolo 60 percent produktov. Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK Slovensko, o ktorých informovali predstavitelia občianskeho združenia Kvalita z našich regiónov.

Učíme sa odlišovať výrobky

Z prieskumu vyplynul aj pozitívny trend v schopnosti odlišovať slovenské výrobky od zahraničných. V roku 2011 robilo problém odlíšiť domáce produkty od zahraničných 80 percentám opýtaných. O tri roky neskôr malo tento problém už len 37 percent respondentov. V tomto roku prieskum GfK evidoval 20 percent opýtaných, ktorým robí problém odlíšiť slovenské produkty od zahraničných.

Pri nákupe Slováci najviac preferujú slovenský pôvod produktov v kategóriách mliečnych výrobkov, s podielom 84 percent, mäsových výrobkov (81 percent), ovocia a zeleniny (61 percent) a v kategórii oleje a margaríny (59 percent). Medzi výrobky, pri ktorých je slovenský pôvod preferovaný Slovákmi najmenej, patria prevažne drogistické výrobky.

Preferujeme kvalitu

Preferencie domáceho a zahraničného pôvodu produktov spotrebiteľmi súvisia podľa prieskumu s vnímaním kvality jednotlivých produktov. Kategórie domácich produktov, ktoré spotrebitelia považujú za najkvalitnejšie, sú porovnateľné s domácimi produktmi, ktoré Slováci pri kúpe najviac preferujú. V kategórii hydinového mäsa napríklad 60 percent opýtaných označilo domáce produkty za kvalitnejšie ako zahraničné, pri mäsových výrobkoch 59 percent, mliečnych výrobkoch 58 percent a pri ovocí a zelenine 48 percent opýtaných.

Naopak domáce produkty, ktoré spotrebitelia považujú za najmenej kvalitné, sú podobné s domácimi produktmi, ktoré Slováci preferujú pri kúpe najmenej. O domácich prípravkoch na starostlivosť o pokožku si len 14 percent opýtaných myslí, že sú kvalitnejšie ako zahraničné, o šampónoch a prípravkoch na vlasy 15 percent a o výrobkoch na dentálnu hygienu 16 percent opýtaných.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať