Dodala, že chápu, že všetky subjekty reklamného trhu budú nútené pristúpiť k eliminácii nákladov, aby zachovali zdravie spoločností. „Avšak skúsme premýšľať pri našich krokoch o možných následkoch v celom reťazci solidárne a s rozvahou. Marketing, ako aj dobre fungujúci reklamný trh, potrebujeme aj budeme potrebovať,“ podotkla Karpelová.
Novinári a médiá bojujú so zvláštnym paradoxom, čítanosť stúpa, ale príjmy rapídne klesajú
Ako dodala, ohrozením plnohodnotného fungovania, či v najhoršom možnom prípade existencie slovenských médií všetci riskujú, že prídu o hodnoverné spravodajstvo, informácie a služby, ktoré k dnešnému dňu využíva viac ako 4,6 milióna ľudí mesačne.
Uvedomujú si neľahkú situáciu členov
IAB Slovakia spoločne s realizátorom výskumu IABmonitor Gemius Slovakia si uvedomujú neľahkú situáciu svojich členov ako aj obchodných partnerov a prichádzajú s pomocou, ktorá bude predstavovať zľavy za meranie a dáta pre členské ako i nečlenské subjekty zapojené do IABmonitora počas druhého štvrťroka 2020. Meranie IABmonitor združenie prevádzkuje od roku 2006 s cieľom dodávania auditovaných a transparentných výsledkov o návštevnosti internetových médií.
IAB Slovakia je najväčšie digitálne združenie na slovenskom internetovom trhu, ktoré aktuálne spája 43 členov z radov médií, mediálnych agentúr, technologických spoločností a zadávateľov reklamy.