BRATISLAVA 3. augusta (WEBNOVINY) – Slovákov, ktorí si užívajú letné dovolenkové alebo wellness pobyty, rapídne pribudlo.
Ako informovala agentúru SITA, Eva Rodinová z jedného zo zľavových portálov, pri objednávaní zájazdov pokračuje trend z minulých rokov a vyčkávanie na ponuky last minute s rezerváciou pobytu približne tri až štyri dni pred nástupom. Výrazný nárast zaznamenal podľa nej najmä predaj dovoleniek cez zľavové portály. Najväčší z nich zaznamenal v polčase letnej sezóny 220-percentný medziročný nárast obratu pri predaji pobytov.
Predávali sa podľa Rodinovej skôr drahšie pobyty, najmä dovolenky pri mori. Kým vlani v júni a júli predal zľavový portál 8960 dovolenkových kupónov, za rovnaké dva mesiace tohto roku ich bolo už 16 557. Najobľúbenejším morom Slovákov je aj tento rok suverénne Jadran. Preto aj najviac dovolenkárov, ktorých oslovujú zľavy, smerovalo práve do Chorvátska.
Prispôsobili sa aj naši hotelieri
„Vďaka priamym dohodám s hoteliermi sme dosiahli ceny all inclusive pobytov na takej úrovni, akú by inak ľudia zaplatili len za samotné ubytovanie,“ povedal Tomáš Sroka zo zľavového portálu.
Spomedzi domácich sú najobľúbenejšie wellness pobyty v horskom prostredí. Ich predaj tento rok prudko vzrástol. Celkovo tvoria 65% zo všetkých pobytov. Prím hrajú predĺžené víkendy v komfortných wellness hoteloch vo Vysokých a Nízkych Tatrách a kombinácia relaxu vo vodnom či saunovom svete s horskou turistikou a návštevou aquaparkov.
„Nákupné správanie sa na Slovensku v posledných rokoch zmenilo, stále menej ľudí je ochotných nakupovať bez zliav. Týka sa to aj dovoleniek, čomu sa museli prispôsobiť aj naši hotelieri,“ konštatovala riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Vysoké Tatry Lenka Maťašovská.
Zľavy presahujú aj polovicu pôvodnej ceny
Aj premyslená politika zliav pomáha každoročne zvyšovať návštevnosť v našich veľhorách. Zľavy na pobyty často presahujú polovicu pôvodnej ceny, kvalita služieb však ostáva nezmenená. Aj tatranskí hotelieri potvrdzujú pokračujúci trend z minulých rokov, keď potenciálni dovolenkári do poslednej chvíle čakajú na výhodnú zľavu.
„Mnohí sa orientujú na absolútny last minute s rezerváciou 3-4 dni pred nástupom,“ povedal riaditeľ Hotela Junior v Jasnej Radoslav Chovančík. Aj jeho hotel spolupracuje so zľavovým portálom. V júli mal o 4% viac hostí ako vlani.