Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) chce posilniť svoje postavenie v zahraničí. Štátna agentúra plánuje mať svoje zastúpenie v USA, Kórejskej republike a Nemecku.
Ako priblížila pre agentúru SITA, úlohou vyslaných expertov bude proaktívna identifikácia investičných signálov a obchodných príležitostí, ale aj vyhľadávanie možností na prezentáciu Slovenska a podpora zahraničného obchodu.
Agentúra SARIO priniesla nové pracovné miesta do regiónov a sprostredkovala slovenským firmám tisícky obchodných rokovaní
SARIO avizuje aj ďalšie novinky. V rámci projektu podpory internacionalizácie malých a stredných podnikov II. budú môcť slovenské malé a stredné podniky bezplatne prezentovať svoje produkty a obchodné ponuky na veľtrhoch, podnikateľských misiách či kooperačných podujatiach.
Novinkou oproti minulosti bude napríklad nový nástroj podpory individuálnych účastí na medzinárodných veľtrhoch formou finančného voucheru.
SARIO vychováva mladú generáciu vesmírnych inžinierov a startupov
„Projekt by sa mal spustiť v prvom kvartáli 2024 a trvať do roku 2028. Hlavným cieľom je pokračovať vo vytváraní atraktívnych obchodných príležitostí so zahraničnými partnermi a podporiť medzinárodný obchod, stimulovať konkurencieschopnosť slovenských malých a stredných podnikov ako aj potenciálnu diverzifikáciu výroby v napojení sa na dodávateľské reťazce,“ doplnila agentúra.
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu je štátna agentúra, ktorá vznikla v roku 2001 v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva SR. SARIO sa usiluje o príliv investícií s exportným potenciálom a pridanou hodnotou na Slovensko, podporuje exportné aktivity slovenských spoločností na globálnom trhu a iniciuje transfer najmodernejších inovatívnych technológií do výrobnej praxe.