BARCELONA 6. marca (WebNoviny.sk) – Dostávajú milióny sa za to, že riskujú životy, a ešte si nevedia vynachváliť každú jednu modrinu či boľavú časť tela po prvej sérii testovacích jázd.
Piloti formuly 1 sa tešia ako malé deti z rýchlych monopostov, aké im pripravili ich tímy po zmene pravidiel pre nadchádzajúcu sezónu. Vďačne za to platia daň na telách zvyknutých na pohodlnejšie autá z uplynulých rokov. „
Jazda je teraz fyzicky oveľa náročnejšia,“ priznal Lewis Hamilton, ale jedným dychom dodal: „Myslím si, že autá vyzerajú fantasticky, pneumatiky sú fantastické. Širšie kolesá, širšie telá, širšie šasi. Fanúšikovia sa majú na čo tešiť,“ poznamenal trojnásobný majster sveta pred druhým kolom testov, ktoré sú na programe od utorka opäť na okruhu Catalunya pri Barcelone.
Zmeny si všimol aj Rosberg
Širšie rozmery v kombinácii s novými aerodynamickými prvkami umožňujú dosahovať väčší prítlak a jazdci si dovolia silnejšie šliapnuť na plyn aj v zákrutách. Vysoké preťaženie im to však potom spočíta.
Ferrari predstavilo nový monopost, má žraločiu plutvu
„V zákrutách sme veľmi rýchli. Preťaženie sa prejavuje na tele a najmä na krku. Podliatiny a boľačky mám aj tam, kde sa doteraz nikdy neobjavovali. Toto sú najtvrdšie autá, na akých som kedy jazdil. O pár mesiacov budeme mať všetci poriadne zhrubnuté krky, asi budeme vyzerať trochu inak,“ tvrdí Brit v službách Mercedesu.
Hamilton má za sebou prvú jazdu na novom monoposte
Zmeny si všimol aj úradujúci šampión Nico Rosberg, aj keď už iba ako divák, keďže ukončil kariéru. „Tieto autá vyzerajú ako poriadne monštrá. Z jazdcov sa musia stať gladiátori, aby ich udržali na uzde. Autá ich nútia ísť fyzicky na doraz a to bolí,“ komentoval Rosberg zatiaľ ešte bez náznaku ľútosti z náhleho odchodu. „
Takto to má byť. Jazdci by mali dosiahnuť svoj absolútny limit. Možno konečne uvidíme preteky, v ktorých niekto prehrá pre to, lebo už bude jednoducho telesne odrovnaný. Vzrušujúca predstava,“ dodal Rosberg.
Alonso sa ospravedlnil fanúšikom
Ostatní aktívni piloti sú napospol tiež nadšení. Fernando Alonso dokonca vyhlásil: „Ospravedlňujem sa fanúšikom za uplynulých päť či šesť rokov, keď sa museli pozerať na trápne autá. S novými sa konečne môže každý pilot prezentovať vlastným štýlom a nie sa držať späť, pretože musí šetriť pneumatiky.“
Rosbergov nástupca v Mercedese Valtteri Bottas bol najrýchlejší na prvých testoch, dosiahol dokonca najlepší čas od úprav kalalánskej trate. Fín si však uvedomuje, že preteky budú o niečom inom. „Upravil som si tréningový režim, aby som sa vyrovnal s nárokmi nového auta a preťaženia. Zatiaľ to funguje, v kokpite sa cítim výborne,“ pochvaľuje si Bottas.