V roku 2021 prešli 365.bank a Poštová banka strategickou transformáciou, v rámci ktorej si obe banky vymenili svoje doterajšie pozície a hlavnou značkou sa stala 365.bank.
Bilancia banky rástla
Banka za toto obdobie dosiahla zisk po zdanení na úrovni 58,3-miliónov eur, čo predstavuje 31-percentný medziročný nárast. Rástla aj bilancia banky, pričom hodnota úverového portfólia klientov sa zvýšila o 13,5 % a objem vkladov o 9,1 %.
Celkový objem poskytnutých úverov a preddavkov sa medziročne zvýšil na 3,2-miliardy eur. Z toho objem úverov poskytnutých retailovým klientom narástol o 32 % na 1,8-miliardy eur.
Čistý úrokový výnos v čase vysokého konkurenčného prostredia, nízkych sadzieb a vysokej saturácie trhu dosiahol podľa vyjadrení spoločnosti 133,7-miliónov eur pri medziročnom poklese o 7 %. Celkové vklady vrátane bankových narástli vyše o 9 % a ku koncu roka 2021 prekročili 4-miliardy eur.
365.bank sa stáva hlavnou bankou
Kľúčovou udalosťou minulého roka bola transformácia bankovej skupiny. V rámci nej sa hlavnou bankou stala 365.bank, ktorá prebrala pobočky pôvodne materskej Poštovej banky pod svoju značku a stala sa tak plnoformátovým bankovým domom. Jej klienti môžu od polovice minulého roka navštevovať aj obchodné miesta.
„Rok 2021 bol pre nás plný výziev, no napriek náročnému obdobiu sme dosiahli viacero úspechov. Počas prebiehajúcej pandémie koronavírusu prešla naša banková skupina strategickou transformáciou, ktorá bola historicky najdôležitejším míľnikom v ére jej fungovania. Pokračovali sme v riešeniach, ktoré pomáhali našim klientom preklenúť náročné obdobie pandémie. Navyše sme boli schopní rásť v kľúčových ekonomických parametroch a popri tom zavádzať nové technológie, ako sú detská mobilná aplikácia či digitálna hypotéka,“ zhodnotil uplynulý rok Andrej Zaťko, group CEO 365.bank a Poštovej banky.
Ponuku produktov obohatili viaceré digitálne služby čí detská banková aplikácia SMARTIE
V nadväznosti na doterajšie digitálne aktivity, 365.bank prináša ako prvá na trh digitálnu hypotéku s možnosťou podania žiadosti cez mobilnú aplikáciu. Súčasťou noviniek je aj spustenie detskej bankovej aplikácie SMARTIE, ktorá je určená pre rodičov a ich deti vo veku od 8 do 15 rokov. Cieľom novej aplikácie má byť podpora finančnej gramotnosti u tínedžerov prostredníctvom viacerých finančných aktivít, ktoré boli doteraz dostupné len vo svete dospelých.
Zmeny v portfóliu služieb sa dotkli aj Poštovej banky. Tá svojim klientom ponúkla viacero noviniek, digitálnu pôžičku, ktorú je možne vybaviť telefonicky alebo prostredníctvom internet bankingu a sporiaci produkt s garantovaným úrokom.
Posilnenie regionálneho konceptu
Poštová banka posilnila svoj regionálny koncept. Ďalej ostáva pôsobiť ako banka na pošte a vďaka viac ako 1 400 obchodným miestam Slovenskej pošty je najdostupnejšou bankou na Slovensku. Klienti majú aj po transformácii možnosť využívať okrem pôšt aj kamenné pobočky 365.bank na obsluhu svojich doterajších produktov
Informačný servis