BRATISLAVA 26. decembra (WebNoviny.sk) – Medzi úspechy rezortu vnútra v roku 2015 radí minister vnútra Robert Kaliňák pokračujúci trend poklesu počtu dopravných nehôd ako aj lepšie výsledky v oblasti prevencie kriminality.
„Som rád, že sa nám podarilo udržať stav bezpečnosti na cestách na tej úrovni, ktorú máme od roku 2013, kedy sme klesli v počte obetí dopravných nehôd pod 300 ročne,“ povedal pre agentúru SITA s tým, že v tejto chvíli sa Slovensko drží na úrovni medzi 220 až 250 obetí ročne pričom prostredníctvom využívania inštitútu objektívnej zodpovednosti plánuje ministerstvo počty naďalej znižovať.
Kaliňák: Ďalšiu vlnu migrácie by Európa neprežila
Za výborné označil minister vnútra výsledky týkajúce sa objasnenosti kriminality. „To čo považujem za najväčší obrat a zvrat, je zvýšenie objasnenosti v Bratislave, štandardne bývala okolo 20 percent, čo je každý piaty trestný čin, teraz sme už na úrovni okolo 40 percent,“ povedal Kaliňák s tým, že v súčasnosti je objasnenosť kriminality na Slovensku lepšia ako pred rokom 1989.
Za dôležité považuje minister aj súbor reforiem, ktoré sa rezortu podarilo presadiť. „Začnem verejným obstarávaním, na začiatku boli všetci obrovskí skeptici, ale elektronické trhovisko prinieslo za prvých deväť mesiacov úspory vo výške 35 miliónov eur,“ skonštatoval.
Z ďalších reforiem sa podľa Kaliňáka ujali zmeny v oblasti financovania politických strán alebo nové volebné zákony. „Čakáme, že sa pomaličky začne rozbiehať aj zákon o ochrane oznamovateľov korupcie,“ povedal Kaliňák s tým, že v tejto oblasti plánuje ministerstvo robiť adekvátnu osvetu. Ministerstvo chce tiež podľa Kaliňáka rozvíjať ďalej spoluprácu s finančnou správou, ktorej starším výsledkom je napríklad aj daňová kobra. „Čo najsilnejšie online prepojenie s finančnou správou pre nás znamená veľmi rýchle a efektívne odhaľovanie daňových podvodov,“ uviedol.
Úspechom je podľa ministra aj zriaďovanie klientskych centier v rámci reformy verejnej správy. „Tam kde sa otvorili, majú úspech. Chceli sme v uplynulom roku otvoriť čo najväčší počet klientskych centier, podarilo sa nám 50, ostane ešte 29, ktoré bude musieť dopracovať ďalšie vedenie ministerstva,“ dodal minister s tým, že príčinou omeškania v otváraní týchto centier je predovšetkým absencia vhodných budov v niektorých mestách.