BRATISLAVA 14. septembra (WBN/PR) – Hroziaca registračná daň na automobily a minuloročný akútny nedostatok zimných pneumatík naštartovali sezónu predaja oveľa skôr ako po minulé roky. Motoristi kupujú zimné obutie už počas tropických teplôt. Zavedenie registračnej dane zrejme oživí načas aj trh s novými automobilmi, a to ešte pred tradične silným záverom roka.
Dlhšie diskutovaná a aktuálne parlamentom schválená registračná daň na nové automobily nečakane skoro aktivovala auto-moto trh. Pneumatiky idú na dračku, v závere augusta letné, už od začiatku septembra (aj v čase 30-stupňových horúčav) sa predávajú dokonca zimné. Len najširší slovenský e-shop, www.InterStore.sk, predal za posledné dva týdne viac ako 860 pneumatík a záujem naďalej rastie.
„Predaje pneumatík vzrástli v tomto období medziročne až o 138 %. Predpokladáme, že je to najmä dôsledok hrozby registračnej dane na nové automobily, keďže tie sa dodávajú na letných pneumatikách. Druhým dôvodom je akútny nedostatok zimných aj letných pneumatík, ktoré sprevádzal trhy ostatné dve sezóny. Preto sa zrejme motoristi poistili dopredu. Najpredávanejšími modelmi sú GoodYear UltraGrip 8, medzi pneumatikami pre autá vyššej strednej triedy a vyššie je to Kleber Krisalp HP2,“ hodnotí Tomáš Prutzer, obchodný riaditeľ www.InterStore.sk.
„Na jeseň každoročne zaznamenávame zvýšený nárast prezeranosti zimných pneumatík. Tento rok sa však dopyt začal oveľa skôr ako po minulé roky. Začiatok septembra tak priniesol o 300 % vyššiu návštevnosť tejto kategórie v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Tento nárast súvisí aj s faktom, že slovenskí spotrebitelia pred nákupom čoraz častejšie porovnávajú ceny tovaru na internete,“ dopĺňa konateľ www.Pricemania.sk. Medzi najprezeranejšie pneumatiky na Pricemanii patrili Michelin Alpin A4 195/65, Barum Polaris 3 a Kleber Krisalp HP2.
Keďže platnosť registračnej dane ešte len príde, predpokladá sa rast predaja najmä zimných pneumatík väčších rozmerov vhodných na SUV a vozidlá vyššej strednej triedy a vyššie.
O InterStore.sk
www.InterStore.sk je najširší slovenský e-shop ponúkajúci viac ako milión položiek v až sedemnástich produktových kategóriách (IT produkty, elektronika, auto-moto, oblečenie, knihy, domáce potreby, ale aj zájazdy, letenky, či potrava pre domáce zvieratá) ponúka nízke ceny, pohodlie bezpečného nákupu priamo z domu/práce, kvalitný zákaznícky servis (hotline, online poradenstvo), jednoduché platby, nákup na splátky a rýchlu dodávku tovaru. Samozrejmosťou je štandardná dvojročná záruka na tovar a možnosť vrátiť nepoškodený a nepoužívaný tovar bez udania dôvodu do 7 dní.
InterStore.sk je súčasťou medzinárodnej siete e-shopov InterStore Group pôsobiacej v ČR (Inter-Store.cz), Maďarsku (InterStore.hu) a na Slovensku (InterStore.sk, TicketStore.sk), InterStore Group medziročne zaznamenáva viac ako 100-percentné nárasty tržieb až na súčasných 15 miliónov eur. Alexander Gramblička, zakladateľ a generálny riaditeľ, je držiteľom prestížneho ocenenia Ernst&Young Začínajúci Podnikateľ roka 2010. InterStore Group je country finalistom European Business Awards 2011.
O Pricemania.sk
www.pricemania.sk je špecializovaný nákupný portál, ktorý spotrebiteľom poskytuje možnosť porovnania cien a kvality internetových obchodov. V súčasnosti databáza obsahuje viac ako 1 mil. produktov z ponuky viac ako 3 000 internetových obchodov. Okrem porovnania cien majú spotrebitelia možnosť porovnať si viaceré produkty naraz, poradiť sa pred nákupom s inými užívateľmi, nechať si sledovať cenu vybraných produktov a taktiež posielať dopyty jednotlivým obchodom. Návštevnosť portálu je v súčasnosti takmer 300 000 užívateľov mesačne, čím sa podľa AIM aktuálne radí medzi TOP 30 najnavštevovanejších portálov na Slovensku.