BRATISLAVA 15. decembra (WEBNOVINY) – Súkromný dopravca RegioJet počas prvého dňa prevádzky troch párov rýchlostných vlakov medzi Bratislavou a Košicami prepravil spolu 2 290 cestujúcich.
Neuviedol, nakoľko bola celková kapacita vlakov obsadená. Spoločnosť v nedeľu vypravila spolu šesť spojov, po tri z Bratislavy do Košíc aj opačne, a vlaky podľa nej boli v špičke vypredané. „Vyskytli sa drobné nedostatky, niektoré sme odstránili už počas dňa,“ priznal Radim Jančura, majiteľ Student Agency (RegioJet je súčasť tohto holdingu).
Nedeľa bola pre železnice historická
V prvý deň nového cestovného poriadku na železniciach, 14. decembra, sa zároveň začala priama konkurencia súkromného prepravcu so štátnou Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK). Tá na hlavnej domácej železničnej trati z Bratislavy cez Žilinu do Košíc prevádzkuje denne tiež tri páry expresných InterCity (IC) vlakov už za nižšie ceny a s rozšírenými službami. RegioJet sa už sám označil za jednoznačného víťaza ich súboja počas prvého dňa.
„Nedeľa bola pre slovenské železnice naozaj historická, lebo začal prvý skutočný boj o cestujúceho. Obaja dopravcovia nabili zbrane ťažkého kalibru,“ povedal pre agentúru SITA Pavel Kravec, ktorý viedol ZSSK od septembra 2010 do apríla 2012. Cestoval vlakom RegioJet v nedeľu ráno z Bratislavy a mal zmiešané pocity. Súprava mala nesprávne očíslované vozne a na nástupišti nastal chaos. „Vozne sú viac ako dvadsaťročné, majú nové koberčeky, sú čisté a príjemne vykúrené,“ podelil sa s postrehmi Kravec.
Štátne IC vlaky môžu byť „prepadákom“
Jeden vozeň na konci vlaku ale podľa neho nekúril už pri pristavení a cestujúcich presadili do iného vozňa. „Môj vozeň prestal kúriť pred Žilinou a tak zase začalo sťahovanie,“ dodal Kravec. Wifi a teda ani palubný zábavný portál nefungoval. Reštauračný vozeň podľa neho zas nemal jedlá, lebo nedodali catering. Ocenil komunikáciu a prístup personálu, aby mal cestujúci pocit, že je vo vlaku hosťom. Vo vlaku bolo pritom desať
Kravec predpokladá, že súkromný prepravca bude mať na Slovensku vyššiu stratu ako v Českej republike. Myslí si, že ceny cestovného a cateringu sú podnákladové a to si podľa neho ZSSK nemôže dovoliť. Kravec očakáva, že štátne IC vlaky, napriek zavedeným zmenám z dôvodu príchodu konkurencie, môžu byť „prepadákom“. RegioJet ani ZSSK na to nereagovali.