Organizátori olympijských hier v Los Angeles 2028 oznámili, že po prvýkrát v histórii olympijských a paralympijských hier predajú práva na názvy niektorých športových štadiónov a hál. Tento krok má za cieľ „odblokovať dodatočný zdroj príjmov“ a podporiť „najväčší komerčný príjem v športe“.
„Od momentu, keď sme podali našu ponuku, LA28 sa zaviazalo predefinovať, čo je možné pre olympijské hry,“ uviedol šéf organizačného výboru Casey Wasserman. „Dnešné historické oznámenie napĺňa tento sľub a vytvára prvý program predaja práv na názvy športovísk v histórii olympiád, pričom podporuje misiu LA28 usporiadať hry plne financované súkromne bez nových stavieb.“

Organizátori ZOH 2026 šesť mesiacov pred začiatkom tvrdia, že prípravy napredujú podľa plánu
Zmluvy už existujú s automobilkou Honda, ktorá je sponzorom LA28 a vlastní práva na názov arény v Anaheime, kde sa bude hrať volejbal, a s mediálnou a technologickou spoločnosťou Comcast, ktorá bude mať svoje meno na dočasnom squashovom štadióne. Ako už bolo oznámené, Peacock Theater v centre Los Angeles bude hostiť box a vzpieranie.
Wasserman zdôraznil, že „priekopnícke partnerstvá“ prinesú príjmy nad rámec rozpočtu a „zavedú nový komerčný model, ktorý bude prospešný pre celé olympijské hnutie“. Zároveň poďakoval Medzinárodnému olympijskému výboru (MOV) za umožnenie tejto transformácie.

Otvorenie OH 2028 sa uskutoční na dvoch štadiónoch súčasne - FOTO
Práva na názvy bude možné získať pre až 19 dočasných športovísk, pričom sponzori MOV a partneri LA28 budú mať možnosť umiestniť svoje mená na športoviská hier. Spoločnosti, ktoré už majú svoje názvy na olympijských štadiónoch ako SoFi Stadium a Crypto.com Arena, budú môcť počas hier tieto práva zachovať.
Zásady „čistých športovísk“, ktoré zakazujú reklamu priamo na hracej ploche, však zostanú v platnosti.