PARÍŽ 7. júla (WEBNOVINY) – Predaj vozidiel francúzskej automobilky Renault sa v prvom polroku tohto roka zväčšil o 4,7 percenta. Oživenie európskeho trhu totiž vykompenzovalo oslabenie dopytu v nových trhových ekonomikách.
Globálny predaj firmy za január až jún sa zvýšil na 1,37 milióna vozidiel. Spoločnosť o tom informovala v pondelok. Predaj v Európe posilnil o 18 percent, ale na ostatných trhoch o 9 percent oslabil. V prvom polroku sa darilo divízii Dacia, ktorá sa stala najrýchlejšie rastúcou značkou na európskom trhu.
Rusko, ktoré bolo vlani pre Renault druhým najväčším trhom, v prvom polroku tohto roka kleslo na tretie miesto. Argentína, ktorá bola vlani piatym najvýznamnejším trhom Renaultu, klesla na ôsme miesto a Turecko sa posunulo zo siedmeho na deviate miesto. Hodnota akcií Renaultu sa v pondelok do 10:31 GMT zvýšila o 2,5 percenta na 72,34 eura za kus.
Rast nových trhových ekonomík až do minulého roka Renaultu pomáhal odolávať dlhotrvajúcemu poklesu európskeho automobilového trhu, počas ktorého dopyt oslabil najviac za dve desaťročia. Výhľad mimoeurópskych trhov sa pre európskych výrobcov áut zhoršuje práve v období, kedy sa na domácom trhu začína dlho očakávané zotavovanie.