Pre Bojovníkov proti kríze je rozkol medzi reklamk

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať

BRATISLAVA 13. augusta (WEBNOVINY) – Z Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS) odišla časť členov, dôvodom bola kampaň Bojovníci proti kríze. „KRAS s poľutovaním prijal odchod časti členských agentúr. Táto skutočnosť nás mrzí najmä kvôli spôsobu ich odchodu a s tým spojenými nepodloženými obvineniami,“ píše sa v stanovisku, ktoré agentúre SITA poslali Juraj Vaculík, Peter Kontra, Roman Lazar, Juraj Miškov a František Toman z prezídia organizácie. Portál medialne.sk v stredu zverejnil informáciu o odchode štyroch reklamných agentúr. „Kampaň Bojovníci proti kríze, ktorá by mala povzbudiť spotrebu u bežnej populácie, sa veľmi pozitívnej odozve neteší. Po tom, čo Arbitrážna komisia Rady pre reklamu označila využitie detí v inzercii za neetické, štyri reklamné agentúry sa v utorok od kampane dištancovali. Mayer/McCann-Erickson, Creo/Young & Rubicam, Creative Department a DraftFCB ohlásili vystúpenie z Klubu reklamných agentúr Slovenska. Klub bol jedným z hlavných iniciátorov akcie Bojovníci proti kríze,“ píše sa na portáli.

Ako dôvod odchodu z Klubu DraftFCB uvádza, že Bojovníci proti kríze neboli výsledkom konsenzu členov Klubu. „Kampaň vznikla na základe rozhodnutia úzkej skupiny ľudí v KRAS, bez vedomia a informovania väčšiny členských agentúr KRAS a bez vedomia agentúry DraftFCB,“ napísala agentúra v tlačovej správe pre medialne.sk. „KRAS odmieta tvrdenia o neinformovaní svojich členov o príprave kampane Bojovníci proti kríze,“ píše Klub. O príprave kampane boli podľa nich všetci členovia informovaní v rámci zasielaných návrhov programu prezídií.

„Ešte viac nás však zaráža výčitka týkajúca sa obsahu kampane Bojovníci proti kríze, kde niektoré vystúpené agentúry kritizujú jej zameranie na podporu spotreby. Je nám ľúto, že kampaň, ktorá má pomôcť otvoriť diskusiu na tému rozumná spotreba a jej úloha v podpore obnovy ekonomického rastu v čase krízy, bola takýmto spôsobom využitá ako zámienka pre odchod. KRAS bol vždy otvorený diskusii na akúkoľvek tému, či už na formálnej úrovni v rámci rokovaní prezídia či valných zhromaždení, ako aj na neformálnej úrovni,“ uzavrel Klub.

„Práve nemierna spotreba je príčinou súčasnej krízy. DraftFCB považuje preto uvedenú kampaň za nezodpovednú a nebezpečnú,“ tvrdí agentúra pre medialne.sk. Autori kampane naopak tvrdia, že cieľom reklamy je mobilizovať konzumentov iba v uskutočňovaní bežných nákupov. Agentúra vytkla kampani aj spomínané porušenie etických princípov, ktoré nedávno skonštatovala reklamná komisia. „Ak sa na takej kampani podieľa združenie, ktoré má za úlohu garantovať profesionalitu svojich členov a vytvárať priaznivý imidž reklamy u slovenskej verejnosti, tak koná proti reklamnej brandži a svojim vlastným zásadám,“ vyhlásil DraftFCB.

SITA

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Juraj Miškov